En lille fødselsdagstaske af efterårsblade

I august måned var jeg til dobbelt fødselsdags fest.
Jeg havde desværre kun en taske at give, så nummer 2 fødselar fik et gavekort til en taske.
Men så havde hun jo også mulighed til selv at bestemme hvordan den skulle se ud.

Sofie, valgte at hendes taske også skulle være af efterårsblade.
Men hun ville gerne have en der var mindre.
Det skulle være en taske hvor hun kunne have sin mobil og nogle småting.
Nu ved jeg jo ikke hvor stor en mobil hun har, så jeg håber at størrelsen er fin nok.
P1080883
Nå men tilbage til efterårsbladene.
I har jo i løbet af efteråret kunnet læse med i alle mine forsøg og eksperimenteren. 🙂

Da bladene endelig var blevet færdig preparerede, så skulle de gøres klar til at foldes med.
Så jeg fik i en fart skåret en masse aviser i stykker.
P1080555
Da det jo er en mindre taske, syntes jeg at ternene også skulle være mindre.
Så jeg besluttede mig for at flette med lapper der var 6*13.
Jeg klippede bladene ud i mindre stykker og limede dem op på avispapiret.
Derefter tapede jeg dem.
P1080559
Nu var de klar til at folde og jeg foldede og foldede og til sidst havde jeg foldet så mange at jeg kunne gå i gang med at flette.
Det gik også rigtig godt, lige indtil jeg prøvede at sætte dem sammen til ringe og indså hvor hård og stiv tasken ville blive.
Jeg fandt ud af at jeg måtte begynde forfra og denne gang med halve led.
Så i en fart blev nye lapper skåret ud, denne gang i 3*13.
Og nu er den meget bedre.
P1080882
Hvad så med det jeg nåede at flette i 6*13.
Der er ingen skade sket.
Jeg fletter da bare en større taske, med dem.
Jeg har i hvert fald blade nok.
************
In august I went to a dubbel birthdayparty. But I just had a bag for one of the girls, the other girl got a giftcard: A bag after her own wish
She decided that she wanted a bag made of leaves as well but she wanted a smaller bag.
Just for her mobil and some small things.
And this autumn I have been working on it.
and now is it ready for delivery. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Genbrug og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til En lille fødselsdagstaske af efterårsblade

  1. Cecilia Engfelt siger:

    Wow, vad fin väskan blev! Imponerande arbete!

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

