Lanzarote

Vi er rejst videre og er nu ankommet til Lanzarote.
I har ikke hørt fra mig i nogle dage da mig og John har haft travlt. Faktisk mest med at gøre ingenting.
Så der har ikke rigtig været noget at skrive om.

Vi tog færgen fra Corralejo på Fuerteventura over til Playa blanca på Lanzarote.
Der har været en gevaldig blæst de seneste dagene, så jeg var lidt bekymret for overfarten.
Jeg kan jo godt finde på at blive søsyg ved havblik, så hvad ville nogle små bølger så ikke gøre🙂
Jeg har dog sø/køre syge piller, men når jeg glemmer at tage dem så hjælper de jo ikke so meget.

Blæsten har løjet noget af, men det blæser stadigvæk lidt og jeg bliver selvfølgelig søsyg.
Ikke så galt at jeg kaster op, men jeg bliver bare så træt og dvask hele dagen.

Fra Playa Blanca tog vi bussen til Puerto del Carmen, hvor vi har booket hotel de næste mange dage.
Vi smækkede lige benene op et stykke tid, før vi tog ned i byen for at kigge på den og handle lidt ind.
Vi sad nede på strandpromenaden og spiste en is og vi sad og kiggede på en brochure, jeg havde samlet op fra gaden fordi der stod noget med skandinaviske ture.

De lå simpelthen spredt ud over hele byen i bunker under noget tungt og så var de bare at tage.
Og nu ville vi se hvad det var.
Hvad det var de ville prøve at lokke os stakkels skandinaver til.

Vi sad og bladrede i brochuren og fandt da nogle ture der virkede rigtig interesante.
Og vi overvejede om det var noget for os.
Vi tog bruchurerne med hjem og der besluttede vi os for at vi ville da prøve.

Det virkede egentlig for godt til at være sandt.
En heldagsudflugt med frokost inkluderet for 5€.
Vi fandt et telefon nummer som vi ringede og bookede plads.

Jeg vil ikke her fortælle om turen det kommer senere.
Men jeg kan sige så meget at jo… Det er en reklame tur.
Man bliver slæbt ind 1 til 2 steder hvor man skal høre et foredrag om et eller andet.
Men der er ikke noget købe tvang.
Så kan man se bort fra det så er det nogle rigtig gode ture.
Og det er jo også derfor at man kan komme afsted for den pris.
Der er også skandinavisk talende guide med på hele turen.

Man kan også vælge at tage turen uden “reklamerne”, tror jeg, så er turen med engelsktalende guider og så koster turen 38€.
***********************
You havn’t heard from me in some time. We havn’t been doing anything special more than relax and one day I was also seasick.
The day we moved to Lanzarote. That’s where we are now.
We toke the ferry from Corralejo on Fuerteventura to Playa Blanca on Lanzarote, there we found the bus for Purto del Carmen where we have booked an apartment for 8 days.
After relaxing a bit we went down to the beach and while having an icecream we read in a brochure I had found on the street.
It’s a brochure that you find all over the town about skandinavian tours.
We found some trips that sounded wery nice and interesting.
But they sounded to good to be true.
A full day excurcion with lunch 5€/person
But we decided that we wanted to try.
And yes it is a commersial trip, we where taken to 1-2 places where you are going to listen to someone that tries to sell you something, But nobody tells you that you have to buy and nobody gets dissapointed when you don’t.
There are always somebody els buying🙂
You can also go on this trips without the commersials, (I think), then the tour is with english speaking guide and it cost 38€

Dette indlæg blev udgivet i Kanariske øer, Rejse, Spanien og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Lanzarote

  1. Mitzie Mee siger:

    Jeg har også været på nogle af de der reklame-ture på de Kanariske Øer, og hvis man kan abstrahere fra “reklameindslagene” så er det faktisk en god og billig måde at få set lidt mere af øerne på:) Nogle gange kan det dog være lidt for meget af det gode. Kan huske at vi næsten brugte over en time på at høre om kanarisk håndarbejde, for derefter at blive slæbt ind i en butik i nærheden, hvor varerne var til salg..men, hmm, kunne egentlig godt forestille mig, at det lige var noget for dig, da der var mange flotte hjemmelavede ting:)

    • Linda siger:

      Vi er i hvert fald ikke utilfredse med turen, men jo det kan godt blive for meget.
      foredraget om helse, søvn og uld varede også en god time og vi er lidt glade for at vi ikke skal høre på det samme igen, næste gang vi skal afsted.
      Håber vi….🙂 På mandag vil vi nemlig prøve det igen, men med et andet selskab.
      Vi håber lidt at det er noget andet de vil snakke om og måske kan de gøre det lidt mere kortfattet🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

