Grottetur

Vi har besluttet os for at vove pelsen igen, med de skandinaviske ture.
Men denne gang tog vi det andet selskab, vi kalder dem det norske selskab 🙂 men hedder på rigtig Atlanta tours.
Vi var en lille busfuld og det var meningen at der skulle have kørt 3 forskellige ture i dag.
-Romsmagning i Arucas
-Besøg i botanisk have og kigge på Bandama krateret
-Grotte tur
Da vi ikke var så mange besluttede vores guide at vi alle skulle få alle 3 ture.
Han skar simpelthen fyldet væk og så var der kun hovedattraktionerne tilbage på hver tur.
(Med fyld mener jeg hvor, vi bliver slæbt in på en “bar” for at købe aloevera produkter, eller restaurant for at smage et vandpjask af en grøntsagssuppe o.s.v.)

Så vi begyndte dagen med det obligatoriske uldforedrag og derefter fik vi Paella.
Derefter kunne den rigtige tur begynde.
Vi startede ud med at køre nordpå til Arucas, hvor der er et Rom destilleri.
Inde i deres prøvesmage lokale stod der 25 forskellige rom på række som bare ventede på at vi skulle smage dem og så var det bare at gå ombord.
Mig og John nåede at smage 4 forskellige og sjovt nok var alle dem vi valgte sådan lidt baileys/likør agtige. 🙂 De var allesammen rigtig gode!! 😉
Klokken var desværre ikke mere end 13 så at blive lidt halv snalret var ikke med i vores planer 🙂

Efter vores besøg her så kørte vi mod Bandama krateret.
Det var et sted jeg faktisk havde prøvet at finde ud af om vi kunne komme til med bus for at gå tur der. Men man kan ikke komme derhen hvis man ikke har sin egen bil.
Men nu fik vi den at se. Vi havde ikke tid til at komme ud og gå tur.
Den var flot, men dog ikke lige flot som krateret ovre fra Lanzarote, Caldera Blanca.
Helt oppe på toppen er der et udsigtspunkt, hvor man kan kigge ned i krateret og man kan se hele vejen til Las Palmas.
Turen gik videre til den botaniske have lidt udenfor Las Palmas.
Den er flot og rigtig stor. Vi havde desværre ikke så lang tid. Men man kan sagtens selv tage til haven med lokalbusserne.
Så det var superfint at få en smagsprøve på hvad den har at byde på.
Den er ganske givet et besøg værd og man kan bruge flere timer der.
Vi brugte hvert et sekund og var da også de sidste tilbage i bussen. 🙂
Så kom vi allersidst til det som var “vores” tur.
Nemlig et besøg i en grotte by i Guayadeque dalen. Før boede befolkningen i huler og inde i denne dal der gør de det stadigvæk.
Vi blev inviteret med ind i en grotte restaurant, hvor vi fik lov til at smage ost, skinke og en honning likør og havde man lyst kunne man købe et glas avokadovin.
Det ville jeg gerne.
Jeg kan rigtig godt lide avokadoer, men syntes det lød mærkeligt med vin og det måtte jo komme an på en prøve.
Desværre var det ikke den store succes, men det var sjovt at prøve.
Lige ved siden af restauranten lå der et lille kapel, desværre kunne man ikke komme ind i den, men heldigvis var det jerngitter den var lukket med og ikke en egetræs dør. Så man kunne sagtens kigge ind.
Vi gik en tur og kiggede på hulehusene og så at der også var nogle stykker til salg.
Lidt længere op af bjerget var der en lille grottebutik hvor vi også lige stak snuderne ind.
Dette var sidste stop for dagen og glade og tilfredse så kom vi tilbage til vores hotel. 🙂
******************
Ones more we went with the scandinavian tours, but this time we went with the other company, Atlanta tours.
Today there is actually 3 tours.
-Rontasting in arucas
-Visit a botanical garden and look at Bandama crater
-visit cavehouses in a beautiful gorge
but as we are not that many the guide decided to join all the tours together, so we where going to see everything all of us.
So after the wool speech and the paella lunch We started the tour up to Arucas and the ronfactory.
there we could tast 25 different kind of ron if we wanted to.
Me and John tasted 4 different kinds and they where all good. All of them Bailey like 🙂
Next stop was the Bandama crater, we drove to a viewpoint at the top. This crater was not as impresiv as the crater on Lanzarote but it was quite beautiful anyway.
After that we went to the botanical garden. Very beautiful and I could have used much more time there. But I think it’s quite easy to get there by lokal busses. So it was great to get a taste of it.
Last stop was the cavehouses. We visited a caverestaurant, where we could try ham, cheese and a honeyron, You could also buy a glas of avokadowine. I did that, it was not very tasty but it was fun to try.
We also went for a walk in the village and looked at the other cavehouses.

Dette indlæg blev udgivet i Kanariske øer, Rejse, Spanien og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.