La Palma

Vi er nu ankommet til La Palma.
Dette er den sidste af de Kanariske øer der er ny for mig.
Vi mangler nemlig kun Tenerife og La Gomera nu og dem har jeg været på tidligere.

Selvom La Palma og El Hierro ligger så tæt på hinanden at man kan se hen på den anden ø, så går der ikke noget direkte forbindelse hverken med fly eller færge.
For os kunne det bedst betale sig at tage fly.
Vi havde lige en time på Tenerife før vores fly fortsatte mod La Palma.

Fra lufthavnen tog vi bussen til Santa Cruz.
Det er bus nummer 500 og den går hver halve time i dagtimerne.
Men selvfølgelig da vi kom 17.30 var den lige begyndt at gå med 1 times drift, så vi ventede i næsten 1 time på bussen.
I vente tiden gik vi rundt og fandt et kort over øen og kort over nogle af byerne på øen, så det sad vi og studerede.

Bussen havde et stoppested ikke langt fra vores hotel og heldigvis stod navnet med kæmpe store bogstaver på gavlen af huset, så vi havde heller ikke nogen problemer med at finde hen til Hotellet.
Det var dog en lidt spøjs oplevelse, fordi da vi kom derhen var receptionen lukket og vi tænkte:
-Nej Ikke igen…
Men lige pludselig så jeg på et lille bord at der lå nogle nøgler og under nøglerne lå der papirer med navne på.
Vi fandt vores nøgle og gik op og installerede os.

Vi har kigget lidt på deres bussystem og ruter og det ser virkelig lovende ud.
Der er busser til stort set hver eneste hjørne af øen. 🙂
Og så har vi fundet ud af at busstoppestederne tit er så strategisk lagt, at det er lige der vejen krydser en vandresti. 🙂
***********************************************
We have now arrived on La Palma and this is the last island that is new to me.
I have already been to Tenerife and La gomera.
Eventhough El Hierro and La Palma is very close there are no direct transportation. We took the plane and had a short stopover on Tenerife.
From the airport we took the bus, 500 to Santa Cruz, it runs every half hour during the day. But ofcourse as we arrived it started to run hourly.
But we didn’t waste the time wating, we went looking for an island and citymap and studiet that.
the bus had a stop not far from our hotel and our hotels name is typed with very big letters on the wall of the house.
So we didn’t have any problem finding it. But when we got there the reception was closed and we thought
-Oh No not again…
but suddenly I saw a small table with some keys on and under each key there was a sheet of paper with a name.
We found our key and went up to our room.
We have been looking at their bus sistem and timetables and it looks very promising. There are busses almost everywhere on the island.
And we found out that the busstop often is placed where a walkingpath is crossing the roads.

Dette indlæg blev udgivet i Kanariske øer, Rejse, Spanien og tagget , . Bogmærk permalinket.