Jakke med hætte – en ufo

Jeg må indrømme at jeg er lidt stolt af mig selv.
Endnu en af mine Ufoer er færdige.
En Ufo er et UFærdigt Objekt af den håndarbejdede art🙂
P1110734
For meget længe siden, fandt jeg alle mine halvfærdige projekter frem, tog billeder af dem og skrev nogle informationer ned om hvert projekt.
Så var det meningen at jeg skulle starte fra en ende af og færdiggøre dem.

Rækkefølgen er ikke kronologisk, men det sker i ny og næ at noget på listen bliver færdigt.
Og efterhånden er listen skrumpet noget ind.
Den er ikke så lang som den en gang har været!!😉


Projekt: Jakke med hætte
Garntype: 2-trådet Mohair fra Canard
Farve: Grøn/blå
Teknik: Rib og glat og raglanærmer
Str. hæklenål el. strikkepind: en masse rundpinde 6
Hvem er det lavet til: Moi
Hvad mangler: Det ene ærme, montering og hæfte ænder
Påbegyndt: Januar -2011
Færdigt: Ja, 13/5-15

Denne jakke har været så heldig at den har været med i flere forskellige lande.
Jeg påbegyndte den da vi boede nede i Italien 2011, der blev jeg dog ikke færdig med den af 2 specifikke grunde.
1. Cilla spurgte om jeg ville strikke en poncho til hende,
2. Vi var nødt til at rejse derfra 1 måned tidligere end planlagt.

2 år senere var den med i Argentina og i Uruguay, i hvert fald en lille del af den😉
Men heller ikke der nåede den at blive færdig.
Det blev den dog nogle uger senere, det eneste der manglede var en lynlås…
Og hvor svært kan det være…
P1110733
Meget sværere end hvad jeg regnede med.
Jeg var i Stof 2000, jeg var i Stof&stil, jag var mange andre steder hvor de sælger lynlåse og jeg kunne ikke finde en lynlås der matchede mine ønsker.
Jeg kunne ikke engang finde en grå som så nogenlunde ud til jakken.

Så min stakkels jakke blev lagt til side.
For nogle uger siden var jeg så hjemme hos Henriette og hun havde ryddet op i alle hendes ting og sager.
Hvis jeg fandt noget jeg kunne bruge måtte jeg gerne tage det.
Jeg snuppede nogle lynlåse og andre ting. Jeg tænkte dog mest på hvilke taske projekter jeg havde derhjemme da jeg valgte ting.
Men i Onsdags fandt jeg ud af at en af lynlåsene ville passe perfekt til min Jakke.

Så nu TADA……..
Den er færdig😀
P1110731
********************
I’m proud, I have just finished a jacket that I have been working on for 4 years.
I started knitting this Jacket when we lived in Italy in 2011, but I never had time to finish it there.
Becaurse we had to leave 1 months earlier and I started to knit a Poncho for Cilla.
In 2013 I brougth it with me to Argentina and Uruguay, but I didn’t finish it there eigther.
I did finish it a couple of weeks afterwards and the only thing missing was a zipper.
but that was harder to find than I imagined. I couldn’t find one in the right colour.
and then it was just lying there for more years. But a time ago i visited Henriette and from her I got different zippers and one of them matched with what I wanted.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Jakke med hætte – en ufo

  1. Flot jakke. Dejligt endnu et UFO projekt er færdigt.
    Kan slet ikke huske den lynlås der, er den lyseblå ? Men fantastisk du fik en ide til at den kunne passe til din jakke, så den endelig kunne blive færdig🙂

    • Linda siger:

      Ja det er super dejligt når man kan slette noget fra den liste😉
      Det sker dog ikke lige så ofte som John gerne ville det🙂😮
      Måske er det slet ikke fra dig, men det var efter at jeg havde været hjemme hos dig at jeg lige pludselig fik øje på den.
      Men jeg har også været i en genbrugs for et stykke tid siden og kigget på lynlåse.
      Og nu ligger alle lynlåsene jo samlet.

  2. Haha, ja John ville nok gerne at en UFO blev færdig hver dag, så der kom bund i det, men han ved vidst ikke hvor lang tid det tager. Hihi.
    Det kan godt være lynlåsen er fra genbrug, men måske også fra mig, jeg husker ikke helt hvad jeg havde, og de lange bruger jeg jo aldrig, så det kan nemt være du blot har fået de lange fra mig af🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

