En skål af dåseclips

Dåseclips kan bruges til rigtig mange ting.
Det er simpelthen så fantastisk🙂

Jeg har hæklet en skål.
Den har dog… Surprise!!! or not… været meget længe undervejs.😮
P1110653
Jeg startede på den sidste år og det gik bare derudaf.
Det er rigtig sjovt at hækle med dåseclips og jeg synes det er nogle rigtig flotte ting man kan lave.

Men for at starte fra begyndelsen.
Min veninde, Henriette havde været på kursus ved en dame der kalder sig taskesnedkeren, hun laver masser af ting lavet af dåseclips.
Der havde Henriette lavet en skål og sådan en ville jeg også lave.
P1110654
Det kørte bare derudaf. Jeg lavede bunden og så gik jeg igang med at lave siderne.
Jeg kom dog til at putte for mange clips på, så siderne rejste sig ikke flot op som det jo skal på en skål.
I stedet for lagde siderne sig ned og det lignede lidt… med lidt god vilje… et fad.😮

Jeg nåede dog ikke at gøre noget ved det, arbejdet blev nemlig afbrudt af rejsen til de kanariske øer.
Så først 3 måneder senere kunne jeg fortsætte…
Der kunne jeg jo passende starte med at trævle flere timers arbejde op.
Og så starte forfra, dog kun siderne🙂

Jeg er meget tilfreds med resultatet og det er helt bestemt ikke den sidste skål jeg laver.
Jeg har hæklet den med dobbelt hæklegarn hele vejen.

Den er nu givet videre.
Her i weekenden var vi til noget så sjældent som Diamant bryllup.
Måske er det ikke så sjældent, men jeg har aldrig hørt om nogen jeg kender før som har fejret det.
Det var en dejlig fest.
Og jeg havde besluttet at det var diamant bryllup parret der skulle have min skål.
P1110655
***********************
I have made bowl with poptabs. I started last year and the work was very quick. but of course I made a mistake I put to many poptabs on the sides and they just fell down and it didn’t look like a bowl at all. So when i got back from the canarian islands I could start all over again.
But now it’s finished and I have given it away as a present.
this weekend we where invited to a Diamond Wedding and they got the bowl as a present.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

9 svar til En skål af dåseclips

  1. Utroligt flot kurv lavet af dåseclips. Den er virkelig blevet god, og godt du pillede op, så den blev en kurv og ikke et fad. Flot gave at give til et diamant bryllup, håber modtagerne blev glade for gaven. Håber du har mod på at lave den en anden gang, måske du også skulle have en lille kurv selv – til lidt selvforkælelse🙂 Jeg tror jeg beholder min i flerfarvet blå, den er jeg blevet så glad for at have stående på min skænk🙂

    • Linda siger:

      Tak Henriette.
      Du nåede aldrig at se den live, eller???
      Ork jo, jeg har mod på meget mere…når vi er ved hinandens side kan ingenting gå galt.🙂 Kun det der kan rettes til med lidt snilde😀
      Kan godt forstå du har beholdt den blå. Jeg tror også jeg vil hækle en sådan en til mig selv.

  2. Elisabeth madsen siger:

    Hvor er opskriften?

    • Linda siger:

      Hej Elisabeth.
      Desværre har jeg ikke nogen skriftlig opskrift.
      Men den findes.
      Lissa eller taskesnedkeren som hun kalder sig her på nettet har skrevet flere bøger med med opskrifter i.
      http://www.taskesnedkeren.dk/Taskesnedkeren.html
      Og bøgerne kan købes på hendes hjemmeside.
      En enkelt bog kan også lånes på biblioteket, men jeg ved ikke hvilke opskrifter hun har i den.

  3. Monica Rosendal siger:

    Hej Linda
    Jeg er vild med din skål, det er bare så flot. Den ser nærmest ud som musselmalet. Hvor kan man købe opskriften
    På forhånd tak
    Monica

  4. Pingback: 2. Skål af dåseclips | Lindas-netsted

  5. Lis siger:

    Super flot skål🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

