Solnedgangs tasken

Endnu en gang er jeg pavestolt over mig selv.

Den er indtil videre rigtig flot, jeg kan slet ikke holde op med at kigge på den. 🙂
Den er dog ikke helt færdig endnu.
Jeg er gået lidt i stå, jeg kunne nemlig godt bruge noget inspiration, til hvordan jeg kommer videre herfra.
P1110744
Jeg vil gerne have at den skal beholde sin firkantede form.
Så derfor kan jeg ikke bare sy en lynlås i.
Men den skal jo have et låg af en eller anden art…

Dette er en taske som jeg startede på for rigtig mange år siden. 🙂
Henriette har været den glade giver af rigtig mange af de teposer som er brugt til denne taske.
Men også på fletteforumet på Facebook har jeg fået hjælp. 🙂
Den er lavet af forskellige sorter af sort te fra hovedsaglig Lipton men også en smule fra Pickwick.
P1110743
Lige nu har den 15 ringe med 108 led i hver og bunden er også meget stor.
I alt ca. 1800 stykker papir.
Det er det største indtil dato jeg nogensinde har flettet.
Og jeg ved ikke om jeg begiver mig ud på sådan et eventyr igen. 🙂
P1110742
***********************
Once again I can tell you that I’m proud. I can’t stop looking at it… The bag made as a sunset.
But it stil isn’t finished. I’m looking for some inspiration for the last part. How I’m going to close it.
I would like to keep the rectangular shape, so I can’t just put a zipper on.
But it will need some kind of a lid…
I started making this bag many years ago 🙂
Henriette is the happy giver of many of the thebags that I have used for this bag. It’s mostly different kinds of black the from Lipton and Pickwick.

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Solnedgangs tasken

  1. Wow, den er bare blevet så flot – den har du gjort godt. Ang. lukning, så kom jeg til at tænke på Susannes ærte-taske fra fletteforum gruppen på FB – den havde en smart snørre-lukning. Var dette måske en mulighed for dig ? Synes også det er synd at komme lynlås i, og den i så fald bliver spids for oven.
    Endnu engang – super super flot arbejde, også selvom at det har taget noget tid at lave, så er det hele arbejdet værd. Og velbekomme ang. tebrevene, har jo en masse jeg ikke altid lige får brugt, dejligt at se hvad du har forvandlet dem til 🙂

    • Linda siger:

      Tak Henriette.
      Den lukning vil jeg tage med i overvejelserne, men så skal jeg have gang i symaskinen og sy foer i.
      Jeg går lige i tænkeboks lidt endnu og så må vi se hvad det ender med.
      Og ja, det har taget lang tid at lave men helt sikkert arbejdet værd.

      • Du behøver ikke at komme for i tasken, selvom du laver dén lukning, Linda. Jeg har også lavet en anden taske (hjerte-tasken) hvor jeg bare har sat stof i toppen til lukning. Det fungerer fint.

        …..og så for øvrigt…..meeeeeegaflot taske. Jeg er meget imponeret!

        • Linda siger:

          Tak Susanne,
          Det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Er det så bare syet på lige som man syr lynlåsen på??

  2. Karin siger:

    Tjusigt! 🙂
    Nu har jag ju inte sett väskorna ni refererar till så detta kanske är samma ide, men kan du inte sy ett tygstycke på vardera sidan av ett blixtlås så att det blir lika brett som väskan och sedan sy fast som du brukar? Då blir det ju ett platt lock.

    • Linda siger:

      Hej Karin och tack!!!
      Det är definitivt en av førslagen som jag överväger.
      Den har jag oxå fått på Facebook. 🙂
      Men väskan är ganska stor, så jag är rädd för att den vill “slaska” ihop när jag skall lyfta den.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

