Nederdel med dåseclips blomster

Jeg har haft et par gode uger, hvor jeg er blevet færdig med det ene projekt efter det andet.
Og jeg er faktisk ikke færdig med at vise ting frem.

Denne nederdel er strikket efter hovedet.
Jeg har ikke nogen opskrift til den.
Jeg tog mål af mig selv og kiggede på garnets strikkefasthed og på den baggrund slog jeg så nogle masker op.
Strikkede hele nederdelen med en masse snoninger, med blandet succes😮
P1110740
Nederdelen blev helt klar…
Men den var ALT, ALT for stor.
Jeg trævlede det hele op og startede forfra.
Men før jeg trævlede op fik jeg lige målt “min” strikke fasthed op og så fik jeg regnet ud hvor mange masker jeg denne gang skulle bruge.

Hvad kan man så lære af det???😉
At lave en strikke prøve er æder vigtigt!!!!!😀

Jeg lavede stadigvæk en masse snoninger med blandet succes, denne gang var jeg ikke kommet nær så langt før jeg trævlede den op.

Jeg besluttede mig for denne lidt mere simple model med kun snoninger hvor den grønne og sorte farve mødes.
P1110737
Jeg har sideløbende hæklet nogle blomster af dåseclips og dem har jeg hæklet fast nede i bunden på nederdelen.
Jeg har også hæklet nogle mindre blomster, som er planen at de skal syes fast forskellige steder på nederdelen. Grønne blomster på det sorte og sorte blomster på det grønne.
Så langt er jeg dog ikke kommet endnu som I kan se.
Og måske kommer de heller ikke på, det har jeg ikke helt besluttet mig for.
P1110736
******************************
I’m in a good flow where I’m able to finish many of my projekts. This skirt is my own design I just started knitting, with a lot of cable patterns. When I finished it, it turned out way to big and I had to start all over again. Still with a lot of cable patterns, but I was not very succesful and I started all over once again. I decided that a more simple skirt was what I wanted, with just one cable pattern where the green and the black colour meets.
I have crocheted some flowers with poptabs and they I have placed on the skirts lower part.
I have also crocheted some smaller flowers, my plan was to sew them on the skirt as well, but I don’t know if I will do it.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Hækling, Strik og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Nederdel med dåseclips blomster

  1. Susanne, ReCyklisten siger:

    Virkelig sød idé

  2. Flot nederdel – rigtigt økonomi garn, når du har strikket af det 3 gange før resultatet er færdigt😉 Sjov og flot måde at få dåseclips på nederdelen. Dog synes jeg faktisk at nederdelen er super flot som den er lige nu. Så det ville være ærgerligt at sætte de blomster på du nævner. De skal i hvert fald væres super små for at det ikke bliver for voldsomt ?!? Måske det bare er mig. Men synes den er super flot som den er nu🙂

    • Linda siger:

      Jeg er enig Henriette, det er også derfor at jeg er tøvende overfor at sy de sidste blomster på selve kjolen. Fordi de er jo ikke bitte små. De er lavet af 6 eller 7 dåseclips.

  3. Så er de nok for store. Tænker om du kunne lave nogle små hjerter, der bruger du kun 2 dåseclips, vender den gode side op af til hver side, og de to bunde over hinanden, og hækler udenom, de bliver ikke så store. Måske det var en ide hvis du vil have lidt pynt på nederdelen🙂

    • Linda siger:

      Det var da en meget god ide Henriette.🙂
      Det tror jeg at jeg vil gøre…
      Og så laver jeg nok en taske af de blomster som jeg så allerede har hæklet.
      Jeg har jo ca. 18 blomster og en masse garn tilovers.

  4. Mitzie Mee siger:

    Hvor ser den flot ud Linda! Jeg har helelr ikke selv været lige god til det der med at måle strikkefasthed selv, men man lærer det den hårde måde.)

  5. Linda siger:

    Det værste er at jeg ikke lærer det fra gang til gang.
    Dette er faktisk ikke første gang jeg kunne have undgået at strikke noget om, hvis bare……🙂

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

