2. Skål af dåseclips

Jeg er gået igang med endnu en skål af dåseclips.
Denne gang bruger jeg en helt anden slags garn.

Det er nemlig sådan at jeg et stykke tid har fulgt denne blog.
Hun bruger nylongarn til at hækle med og det bliver simpelthen så flot.
Bloggen er dog på spansk, men hendes billed materiale er rigtig godt og hun laver også meget tydelige videoer som ligger på Youtube.
Også videoerne på Youtube er på spansk, men igen, de er meget tydelige.
P1110748
Jeg har ikke rigtig været heldig at finde dette garn i Danmark.
Men jeg har så en krea-veninde som har fundet et sted i USA, hvor det kan bestilles fra.
Så for et stykke tid siden var vi nogle piger der gik sammen og bestilte garn.
Garnet kan bestilles herfra.

Der er både enkelt farvet og multifarvet garn og jeg har kastet mig over et multifarvet blåt nøgle.🙂
P1110752
Jeg skal hækle 2 bunde, i starten er de identiske, men den ene skal have en ring færre.
De skal så til sidst hækles sammen med den pæne side udad på begge bunde.
Så er der ikke noget der kan ridse bordet eller reolen eller den overflade man nu har den stående på.

Jeg begyndte at hækle indefra og ud.
Når jeg havde nået op på 36 masker i mit midterstykke begyndte jeg at sætte dåseclips på.
P1110754
Da jeg nået hele vejen rundt, tænkte jeg lidt over om jeg skulle klippe tråden og starte med en ny tråd.
Men så kom jeg i tanke om hvor mange ender jeg ville få at fæste så lavede jeg nogle luftmasker i stedet for.🙂

Nylongarnet jeg bruger er rigtig godt at hækle i, det er meget nemt at få pænt.
Men det er lidt hårdt for fingrene.
Jeg bruger en hæklenål 2,5.
Men man kan sagtens gå nogle numre op, det bliver stadigvæk pænt.
Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men det er jo heller ikke så mærkeligt da dette er det første jeg laver af dette garn.🙂
Men jeg har en veninde der har prøvet det.
P1110759
Når jeg så har besluttet mig for hvor stor skålen skal være, skulle jeg huske at vende den sidste ring med dåseclips om.
Jeg har tideligere hæklet dåseclipsene på ret mod ret, men på denne sidste omgang skal de ligge ret mod vrang.
Hvis man gør det får man i bunden en rigtig flot kant også på ydersiden. (Se billed 3)
En anden ting man også skal være opmærksom på er hvilken vej clipsene vender. Jeg kunne med fordel have vendt mine clips i den sidste omgang om, fordi nu er det den tykke bagende der bliver synlig på den yderste ring.
Så altså… Clipsene i den yderste ring skal både vendes på den ene og den anden vej.😮
P1110760
Stadigvæk uden at klippe tråden begynder jeg nu at hækle siderne.
Nu skal clipsene så hækles på, på den anden led.
Det man skal huske her er at ikke hækle dem for tæt sammen, fordi så går det som i mit første forsøg, hvor det med lidt god vilje kunne ligne et fad i stedet for.😀
P1110953
******************************
I have started a new bowl made of poptabs. This time I use a nylonyarn that I and some other friends has ordered together from Usa. Because we haven’t been able to find it here in Denmark or Europe.
I follow this blog and she uses this yarn as well and all her things are so nice. Her blog is in spanish.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Hækling, Kreativ og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til 2. Skål af dåseclips

  1. reslevelpo siger:

    Hej Linda!
    Det ser flot ud.
    SKÅL
    Leif

  2. Den bliver rigtigt flot din kurv, utroligt du holder til at lave den på pind 2,5. Men det gjorde jeg jo også første gang, næste gang blev det helt oppe på pind 4, og det blev også fint. Lidt løsere, men stadig meget fint.

    Dejligt med en beskrivelse her på bloggen, så har man altid den at vende tilbage til, hvis nogen af os med tiden skulle glemme hvordan finesserne er i dåseclipsskålen.

    • Linda siger:

      Tak Henriette.
      Jeg er lige gået i gang med næste skål og den laver jeg også på 2,5.
      Vi må se om jeg på et tidspunkt også går op i størrelse. men lige nu går det fint.

  3. kan du ikke beskrive hvordan du hækler midterstykket til skålen

    • Linda siger:

      Jeg laver 6 luftmasker som jeg sætter sammen til en ring.
      I ringen hækler jeg 6 fastmasker.
      Og så hækler jeg rundt, hvor jeg tager ud i hver anden maske indtil jeg har 36 masker.
      Og derefter begynder jeg at sætte dåseclips på.

  4. Pingback: Hæklet dåseclips kurv 3 | Lindas-netsted

  5. Pingback: Rød taske af dåseclips | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

