Med bus til Tallinn

Jeg slap med skrækken!! 😉
Jeg ved ikke helt hvad der skete, men min computer virker igen.
Jeg kan kun sige at jeg er glad.

Turen i bus fra Vilnius er laaaaaang. (9.30 – 18.50)
Det er slet ikke sådan at den ikke kan overleves, men det er godt nok mange timer man skal sidde i bussen og bumle.
Vi havde kun 3 pauser hvor vi kunne komme ud og strække benene og 2 af dem var kun 5 minutter.

Det var lidt sjovt fordi den gang vi skulle fra Riga til Vilnius så havde vi en stewardesse ombord og man kunne købe mad og drikke og hvis man havde glemt sine høretelefoner kunne man købe af hende og hun talte rigtig godt engelsk.
(Denne bus skulle dog fortsætte med tyskland)

Så det troede vi var standard, så det var tæt på at vi ikke havde provianteret til næste tur, men bare tænkte at det kan vi købe ombord.

Nu skulle vi på en dobbelt så lang tur, men der var ingen stewardesse, ingen mad og drikke og ingenting at købe og chaufførren talte ikke ret gerne engelsk.

Men ellers er bus den bedste måde at komme rundt på.
Der er flere selskaber der kører op til flere gange om dagen på alle strækninger.
Det er billigt og det er nogle fine busser.
Med et godt underholdnings system ombord. Man har sin egen skærm, masser af film at vælge mellem, spil, musik og internet. Man skal bare huske sine høretelefoner.

Jeg synes jeg har læst et sted at der ikke er nogle flyruter mellem byerne og der er heller ikke rigtig nogle velfungerende togruter.
Egen bil eller lejet bil er heller ikke noget jeg vil anbefale.
De er simpelthen nogle rådne bilister.
Jeg tror de godt kunne tangere nogle af europas værste.
*******************************
I’m back. I don’t know why but my computer wants to charge again 🙂 So I’m glad!!!!
The bus ride from Vilnius to Tallinn is very long. It was many hours and we got only 3 breaks, with 2 of them only for 5 minuttes.
When we where going from Riga to Vilnius we had a stewardess onboard and you could buy food and drinks and other stuff, and she spoke well english. (This bus was going on to Germany)
So we thought that was their standard, so we almost didn’t bought supplies for the ride. But we did. 🙂 luckily!!
The ride between Vilnius and Tallinn is double as long, but we didn’t have a stewardess, there where no food and drinks and the driver didn’t like to speak english if he didn’t had to.
But anyway I would say that bus is the best way to travel between the baltic countries.
There are many companies driving several times a day between the cities. It’s quit cheap and the busses are good, with a good entertainment sistem. Films, internet, music etc. just remember headphones.

Dette indlæg blev udgivet i De Baltiske Lande, Rejse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

