Hæklet dåseclips kurv 3

Desværre får jeg ikke hæklet så meget som jeg gerne ville.
Der er så mange ting der kommer i vejen.

Men lidt for jeg dog lavet og det er især når jeg har pause på arbejdet.
Så tager jeg mit hækletøj frem og så får jeg lavet en smule.

Her i weekenden var vi i Sverige og skulle nogle dage i sommerhus.
Vi havde ikke planlagt de vilde ting til om søndagen, der skulle det nemlig høvle ned.
I hvert fald i følge vejrudsigten.
Det kom heldigvis ikke til at holde stik, så vi sad ude i haven hele dagen og hæklede og læste.
Det var bare så hyggeligt.

Det endte med at jeg stort set blev færdig med mit hækle projekt.
P1120887
Jeg har set denne kurv på Facebook og jeg synes bare den er så sød, så selvfølgelig var jeg nødt til også at lave en.
Jeg har ikke nogen opskrift på den kun de billeder som jeg har set på FB.
Men det er ikke den store raketvidenskab.😉

Jeg hæklede bunden som jeg også har gjort med de tidligere kurve/skåle.
Og så hæklede jeg 16 blomster.
Jeg har tidligere lavet en lille DIY om hvordan jeg hækler mine blomster, der bruger jeg 6 clips i hver blomst.
Jeg ved ikke om det er fordi dette garn er stivere eller om det er formen på clipsene der gør det, men blomsterne til denne kurv er lavet med 7 clips, da jeg syntes det så meget pænere ud.
P1120890
Og så skulle blomsterne hækles på.
Det var jeg meget spændt på.
Jeg havde ikke en anelse om hvordan det hele ville passe sammen.
Jeg er jo heller ikke særlig vild med at hæfte ender og denne model lægger lidt op til at der er en masse ender der skal klippes over og hæftes.

Men en eller anden rigtig klog person har opfundet kædemasker🙂
Så når jeg kom til et sted hvor jeg egentlig skulle have klippet tråden og hæftet den, vendte jeg hækletøjet og lavede nogle kædemasker tilbage og kunne glad fortsætte uden at hæfte tråden.🙂
P1120888
********************************
I almost alway is crocheting on my breaks at work. and for a long time it was the only time. But this weekend when we were in Sweden I almost finished this basket.
I have seen basket like this on Facebook and thought that I wanted to do one myself.
I just had the photos so I just had to figure out myself how to do it.
Well the bottom is the same that I have used the other times as well.
And then i made 16 flowers, here is a DIY.
and at last I joined all af them together.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Hækling og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.