Vilnius – Cafeliv

Også Vilnius har en masse gode cafeer.
Men her skulle vi ikke være i så mange dage, så vi nåede ikke at afprøve så mange af dem.
Og så endte det med at vi gik det samme sted hen.
Ikke fysisk det samme sted hen, men der var en hel kæde af disse cafeer rundt om i byen.
Og da de kunne lave en god Chai latte så var det dem vi frekventerende.

Det var det nemlig ikke alle cafeer der kunne. 😦
Vi var inde på en cafe, det var lidt koldt udenfor så jeg ville have the og ikke cola som jeg plejer.
Jeg blev rigtig glad da jeg så at de havde chai latte.
Men hvad fik jeg????
-En eller anden kaffe drik af ubestemmelig art.
Jeg gik op og sagde at jeg altså have fået en kaffe.
-Jaja, det var det da også meningen at det skulle være.
Jeg var et meget stort spørgsmålstegn og så pegede hun op på menu tavlen og sagde at Chai latten stod sammen med kaffe mulighederne, derfor var det en kaffe.
Ville jeg have en the skulle jeg have bestilt fra valgmulighederne i rækken ved siden af.

Jeg overvejede om jeg skulle give hende et foredrag om chai, men gjorde det ikke.
Nu fortryder jeg det lidt, fordi det kunne jo være at hun ville tage det pænt og faktisk blive glad over at lære noget nyt den dag.

Jeg fik byttet min kaffe til en eller anden the, som mindede lidt om chai 🙂
P1120304
Nå tilbage til dem der så kunne lave en god chai latte.
Cafeen hedder Vero cafe og findes over hele Vilnius.
Vi så i hvert fald mange af dem.
P1120320
I Uzupis har de også en hyggelig cafe.
Den ligger på venstre hånd lige når du kommer over broen og går ind i Uzupis.
De har en rigtig hyggelig terrasse, med udsigt over floden og en havfrue.
P1120319
***********************************
Vilnius has also many good cafees. We visited just a few as we didn’t stay for so many days. We liked a cafe with the name Vero cafe and there are several of them in the city. They make a good chai latte.
Not all cafees could, we went into a cafe, it was a little chilly outside so I was glad to find they had chai latte. I ordered one of them, but I got some sort of coffee. I went up again and told her that: -This var coffee.
-Yes it was supposed to, she pointed at the menu behind her, the chai latte stood between their coffee choices, so therefor it was a coffee. If I wanted a tea I had to look in another row.
I thougth to give her a speech about chai, but I didn’t.
In the end I got a tea.
In Uzupis they also have a nice cafe. It’s just on the left over the bridge when you enter Uzupis. It has a nice terrace with a view over the river.

Dette indlæg blev udgivet i De Baltiske Lande, Rejse og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

