Halstørklæde i mohair

Min aller ældste ufo er blevet færdig. 😀
Det er næsten ikke til at tro og både mig og John, nok i sær John, er glade.

Jeg startede på dette halstørklæde tilbage i efteråret 2006.
Det er altså 9 år siden.
Man kan ikke ligefrem sige at jeg rider samme dag som jeg sadler. 😉

Projekt: Halstørklæde
Garntype: kid mohair
Farve: grøn
Teknik: firkantede hulmønstre
Str. hæklenål el. strikkepind: pind nummer 4
Hvem er det lavet til: Mig selv 🙂
Hvad mangler: ca ½ m.
Påbegyndt: Efterår -2006
Færdigt: JA, 11 oktober – 2015

Det lidt specielle med dette projekt er at den har siddet på denne garnvinde i alle 9 åren.
Dengang i tidernes morgen syntes jeg at det var synd for garnet at blive rullet op i et nøgle.
Så i stedet for at rulle den op fra garnvinden begyndte jeg at strikke fra den.
P1130044
Den har irriteret John i alle de 5 år vi har boet sammen.
Men nu er den færdig.
Jeg har t.o.m. hæftet ænderne på den.

Halstørklædet er strikket i mohair, som er et meget tyndt garn.
Det er strikket med hulmønster som danner en masse firkanter.
Og opskriften har jeg fra “Hendes Verden nr. 25/2004.
P1130034
*************************
This is the oldest knitting projekt I have and yesterday I finished it.
I started in autumn -06 so it has been 9 years on it’s way.
Al 9 years it has been sitting on the yarn win and taken a lot of space in our apartment. So we were glad when we finally could take it down for the last time.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Halstørklæde i mohair

  1. Ninna siger:

    Den ser varm og god ud, så den passer bra till vinteren.

  2. reslevelpo siger:

    Hej Linda!

    Godt, at du kom op på hesten igen, nu hvor kulden er ved at vende tilbage.
    Det/du ser flot ud, og John er måske glad, hvis han ikke lige har tid til at varme dig..
    Leif

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

