Absalon på Vesterbro

For nogle år siden blev nogle kirker på Vesterbro lukket og sat til salg.
En af dem blev købt af manden bag Tigerbutikkerne og han åbnede kirken som et slags folkehus. Absalon.
Der er åbent hver dag fra klokken 7, hvor der bliver serveret morgenmad for 30 kroner. Der er cafe hele dagen.
Om aftenen er der hverdag fællesspisning klokken 18 for 50 kroner.

Vi har desværre kun nået at være der til morgenmad en enkelt gang og aftensmad er det ikke blevet til endnu. Men vi skal nok nå det.

Ud over at man kan komme og spise kan man også lave en masse ting.
Der er en masse yoga, filmvisninger, backgammon turneringer og skak turneringer og meget mere.
Man kan også spille bordtennis der. Man kan dukke op i løbet af dagen og spille eller man kan deltage i en af de mange turneringer.
Tirsdag klokken 20 er der bordtennis for piger. Det har jeg overvejet at jeg vil prøve, men åhhhhhhh tiden flyver afsted for mig og jeg har ikke nået det endnu.

Nå ja… Hver torsdag er der banko. Det kunne jeg altså også godt tænke mig at prøve. Jeg må se at få det til at passe med en torsdag snart.
Jeg har hørt fra folk som har været med at det er rigtig sjovt og hyggeligt.🙂

Der er så mange ting jeg gerne vil men ikke har nået, men en ting går jeg til i Absalon og det er Syssleklubben.
Vi hedder syssleklubben fordi at al slags håndarbejde er velkomment. Det er ikke kun strik, hækling eller broderi.
Vi mødes hver onsdag fra 16-18. Og vi sidder oppe på balkonen.
Som alt andet i Absalon er det åbent for alle og vi hygger os.

Dette indlæg blev udgivet i København og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

