Juletræ af dåseclips

Jeg har været igang og eksperimenteret en lille smule.
Jeg ville se om jeg ikke også kunne lave et juletræ af dåseclips.

Jeg har jo set at Erika fra Erikacreativa har hæklet et fint juletræ, men hun bruger en clips som er større. Og det er en clips som jeg ikke har.
Man kan finde disse clips på forskellige slags konserves.

Men så måtte jeg jo bruge hvad jeg har og til formålet fandt jeg de dåseclips frem som er sådan lidt klokkeformede.
P1130075
Jeg har lavet 3 forskellige forsøg🙂
1. Efter at have hæklet fastmasker hele vejen rundt, hæklede jeg en runde mere.
Jeg startede nedefra og hæklede nogle stykker stangmasker, så skiftede jeg til halve stangmasker for at afslutte lige før jeg nåede toppen med nogle fastmasker.
Hele toppen fyldte jeg med stangmasker og i de midterste masker hæklede jeg 2 stangmasker. og så fortsatte jeg ned af siden med fastmasker, så halve stangmasker for at afslutte med stangmasker.

Men så gik jeg i stå.
Nu lignede den lidt en grøn Darth Vader hat😉
Så var det jeg gik ind på Youtube og kiggede på Erikas juletræer.
Og så kom jeg videre.

Jeg hæklede luftmaske buer hele vejen rundt som jeg efterfølgende hæklede fastmasker i.
Men jeg havde ikke helt lyttet efter til hvad hun sagde🙂

2. Så prøvede jeg at hækle en helt efter Erikas opskrift.
I luftmaske buerne skal man ikke bare hækle fastmasker, I de nederste buer skal man hækle stangmasker i de næste halve stangmasker og i de øverste fastmasker.
Men da hun jo bruger en større clips, så blev min for lille synes jeg.

3. Så jeg måtte på den igen og prøvede at kombinere de to fremgangesmåder. Og det blev da ganske godt.
Denne kommer der en vejledning til indenfor nær fremtid🙂

*******************************
I have tried to make a christmas tree.
Erika from Erikacreativa has made one but with a bigger pulltab.
I don’t have one of them so I decided to try with the pulltab that looks a bit like a small bell. I have made 3 attempts.
1.My first looked like a Darth Vader hat and I went to youtube to get some inspiration. There I looked at Erikas tutorial and was able to continue.
2.This time i followed Erikas tutorial, but as she uses a bigger tab I thought mine was to small.
3. So a mix between the 2 was my next try.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

