Armbånd og halskæde af dåseclips

Jeg har hæklet i dag til den store guldmedalje.

Jeg har endnu en gang været inde på Erika Creativas youtube kanal og kigget på videor og jeg måtte bare prøve nogle af opskrifterne.
Det er hovedsagelig halskæderne og armbåndene jeg gik efter denne gang.
(collar=halskæde, Pulsera=armbånd)
De fleste af videorne er på spansk, men enkelte tasker er også på engelsk.
P1130328
Jeg har så den fordel at jeg kan spansk, så for mig er det ikke et problem at forstå hvad hun fortæller.
Men jeg har hørt fra nogle af mine dåseclips kolleger som ikke taler spansk at de også kunne følge hendes videor.🙂

Jeg har lavet 4 forskellige slags armbånd. Dem der ligger fladt på bordet har jeg ikke nået at sætte knap eller andet spænde i endnu. (1. billed)

Det 1. armbånd er et armbånd som Erica kalder encanto.
Jeg har hæklet den med dem som jeg kalder de umulige clips.
Det er de clips som ingen gider have, fordi at de er noget mindre og det ene hul er så lille at det kan være besværligt at arbejde med. (ja, I ved sikkert hvilke det der jeg mener)😉
Garnet har jeg købt i USA og det hedder La Espiga nr.9, og det er 100% nylon.
Jeg hækler på en nål nr. 2,5.
P1130322

2. armbånd hedder nocturno.
Dette armbånd har jeg lavet 3 af i forskellige farver. Det var den første jeg prøvede at lave for et stykke tid siden, sammen med Henriette.
Også her har jeg brugt de umulige clips og garnet er merciseret bomuld 8/4. Nål nr. 1,5.
P1130324

3. armbånd hedder noget så mærkeligt som clips 5😮 anillas 5
Jaja, hende om det, men sød det er den nu alligevel.
Også denne er hæklet i de umulige clips, Ja noget skal de jo bruges til🙂
Garnet er merciseret bomuld 8/4 og nålen er 1,5.
P1130325

4. armbånd har jeg ikke noget billed af da jeg ikke er helt færdig med den. Men det er den der er nederst til venstre på øverste billed.
Der kommer nok et billed af den på et andet tidspunkt.

Jeg har også nået at lave en halskæde. Farven snyder, faktisk er den bordeau rød.
Den er lavet med de klokkeformede clips og La Espiga nr.9.
P1130333
Det har været sjovt at prøve de forskellige modeller og jeg skal da prøve nogle flere.
Det bliver bare ikke i aften.

***********************************
I have been crocheting today and that was great fun.
I have visited Erika Creativas youtube channel and was looking at mainly the videos about making necklaces and bracelets. Most of her videos is in spanish, but as I speak spanish as well I didn’t have a problem. But I have heard from some of my poptabs colleagues that only speak danish that they are very good and they are able to follow.
I have made 4 different kinds of bracelets and 1 necklace.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

