Guided tur på Rangitoto

Jeg har været alene på tur i dag.
John har det ganske fint igen, men ville ikke risikere at få et tilbagefald, så han blev hjemme.
P1130527
Jeg tog over til øen Rangitoto.
Den ligger kun en halvtimes sejltur fra Auckland.
Rangitoto er en vulkanø, som blev dannet for 600 år siden.
Den ene dag var den der ikke og lige pludselig… Bang… Så var der en ø.
Det er den nyeste vulkan af dem der ligger i Auckland området.

Jeg havde købt en guided tur rundt på øen. Vi blev kørt rundt i en traktor trukket vogn.
Jeg tænkte at det nok var sjovere med en guided tur, nu hvor jeg var alene. Og så fik jeg jo også alle guidens historier.
P1130620
Vi blev kørt rundt på den røde rute. Vi gjorde 2 stop undervejs.
Den første var tæt på toppen til vulkanen.
Vi blev sat af for enden af en plankebelagt gangsti. Og den fulgte jeg op til toppen.
P1130538
Selve krateret er efterhånden med meget bevoksning.
Det ser flot ud, men hullet forsvinder en smule i træer.
Man ser ikke det dramatiske på samme måde som på Lanzarote f.eks.
Nu skal der ikke være nogen tvivl. Jeg synes Rangitoto har et meget smukt karter🙂
P1130541
Oppe fra toppen har man en rigtig flot udsigt over bugten og ind over Auckland by. Selvfølgeligt flottere i klart vejr. Det var en smule overskyet i dag, hvor jeg var afsted.
P1130546

Jeg nåede lige at gå kratern rundt og spise lidt inden jeg skulle ned igen.
Det var en nem rundtur. Med beplantning til alle sider.
Det er ganske tæt beplantning som man ikke kan se igennem.
Man kan faktisk ikke kigge ned i krateret selv om man går lige på kanten.🙂 så tæt beplantning er der.
P1130547
Næste stop var på et lavaslette.
Dem har jeg efterhånden set mange af.
Så de kan ikke rigtig imponere.
Men det er nok ikke så ofte man lige kan få en storby med på billedet.🙂
P1130551

Da vi kom ned til havnen igen, besluttede jeg mig for at gå op igen. Men for at indlægget ikke bliver for langt har I det til gode.

Info:
Det er Fullers som sejler over til Rangitoto.
Man kan købe enten kun færgebilletten eller færge+guided traktortur.
Færge billetten koster 30$ for en retur og 65$ med den guidede tur.
Jeg købte min billet på pier 2, hvor Fuller har et billetkontor.
Men jeg skulle sejle fra pier 1.
De ligger lige ved siden af hinanden. Så det er ikke noget problem.

Den guidede tur var meget god, men jeg synes prisen var noget pebret. Det er lige så godt at bare gå selv.
*******************
I have been to Rangitoto island by myself today. John is feeling fine again but will not risk getting sick again.
Rangitoto is a vulcanic island that was created 600 years ago.
I have bought a guided tour on the island, I thought that it might be more fun now when I was alone. we where driven around in a wagon behind a traktor and during the drive our guide told us stories.
We also had 2 stops on the way. The first one was close to the top. We walked the last 15 minuttes om a boardwalk to reach the summit.
I had a good view over the crater. it’s a very green crater where the trees already is getting quite big. So you can almost not see the hole anymore. I also walked the crater rim trail.
the 2 stop was at a lavafield. I have seen many of them so they can’t impres me anymore. Down in the harbour again I decided that I wanted to go up again, but I will write about that in another post.
Info:
Fullers sail to Rangitoto. You can buy just ferry tickets 30$ or bombine with the guided tour 65$.
I bought my ticket on pier 2 where Fuller has a ticket office. But I sailed from pier 1. They are next to eachother.
The guided tour was fine but I fund it quite expencive.
It’s just as fine just walking by yourself.

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Rejse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

