Fiskefodring

Vi har været ude og fodre fisk i dag.
Det er en hel turist attraktion her i Darwin.
P1140164
Det er noget der startede helt tilbage i 1950erne.
En mand begyndte at give fiskene mad og det er man bare fortsat med.

Det er vilde fisk som kommer ind med tidevandet for at blive fodret.
Og så svømmer de så selvfølgelig ud i havet igen når tidevandet forsvinder.
Der er mange fisk som kommer ind for at hilse på os.
P1140155
Man kan dog ikke bare gå ned og begynde at fodre dem.
Man har bygget et anlæg hvor de kommer ind.
Det koster 15$ for en voksen at komme ind, brød får man derinde som man kan fodre fiskene med.
P1140160
Tidevandet kan hæve vandstanden med op til 7 meter.
Men i dag da vi var her var vandet ikke så højt, hvilket gjorde at fiskene virkede lidt langt væk.
Vi sad lidt og smed brød til dem og de guffede løs.
P1140185
Heldigvis havde de en rampe man kunne gå ud af.
Så kunne man stå midt i blande dem.
Det var meget sjovere.
Der kunne man håndfodre dem og de var simpelthen så søde og forsigtige.
P1140188
Steder hedder Aquascene og de har kun åbent når tidevandet er højt.
Man kan se åbningstiderne på deres hjemmeside. De skifter nemlig fra dag til dag.
Eller man kan gå ind på turistinformationen.
P1140198
Jeg filmede lige John da han fodrede nogle af fiskene.

**************************
We have been feeding fish today. It’s a big tourist attraction here in Darwin. It started already in 1950is, when a man started feeding the fish when the tide came. Now it’s more controlled. It cost 15$ to get in and you are provided with bread.
Today the tide was quite low, so we were standing and throwing bread to the fish. but there was also a ramp, there we could go into the water and hand feed them. That was great fun and the fish was wery cute and gentle.
The place is called Aquascene and it’s only open when there is a tide and it’s differs every day. So you can look at there website or go to the tourist information.
P1140191

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Rejse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til Fiskefodring

  1. Ninna siger:

    Sjove fisk og varmt og godt. Send en sådär 20 grader hjem till os. Vi fryser

    • Linda siger:

      Ja, det var nogle sjove fisk og rigtig søde.
      Jeg ville ikke have noget imod at dele med mig af varmegraderne. Fordi det kan også blive formeget. Så jeg sender lige nogle 🙂

  2. Bibi siger:

    Hej I to. Skønt at følge med i jeres eventyr! 🙂 Har tænkt på jer da jeg hørte om både jordskælv og hedebølge – godt at høre at I har overlevet 🙂 Vådt og gråd her… Vi har netop været en uge på Gran Canaria – skøn sol og varme 🙂 I denne uge har de så ‘kun’ 15 grader og sne… Glæder mig til at følge med i jeres eventyr og ikke mindst også til at se jer her hjemme igen 🙂 Kram!

    • Linda siger:

      Hej Bibi og super velkommen som kommentator på min blog 🙂
      Jeg glæder mig til at høre om jeres GC tur. Og jeg tænkte også på jer da jeg læste at de havde fået sne på GC. Men der var I godt nok heldige at lige være der ugen før.

  3. Pingback: Australien – Darwin | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

