Så er der fugle

Ja, vi kan jo ikke komme uden om fuglene.
Selvom jeg havde troet at det skulle være blevet til meget mere end hvad det er blevet til.
Jeg har slet ikke set så mange papegøjer som jeg havde forventet.

Selvfølgelig har vi set de obligatoriske hvide Cockatoos.
I bur eller flyvende alt for langt væk.🙂
Så dem for I ikke nogle billeder af lige nu.
Derimod vil jeg vise jer en som jeg tror er en Sort cockatoo.
Måske er det en yellowtailed black cockatoo.
9
P1140233
Dette er en sjov fætter🙂
Vi grinede da vi så den.
Den var jeg så heldig at finde navnet på inde på det museum vi var.
Det er en masked lapwing som på dansk er en hvidhalset maskevibe.
Den har vi set flere steder i Australien.
P1140240
P1140132
Dette er også en sjov en som jeg endnu ikke ved hvad er for en slags.
Vi har kun set dem oppe i Darwin, ude ved Darwin Waterfront.
Men den er da meget fin.
P1140131
Denne Due, synes jeg også er lidt flot.
Den sorte kant rundt vingerne synes jeg ikke at jeg har set før.
P1140234
Og så er der denne som jeg tror er en magpie.
Jeg har så set nogle andre som jeg også mener er en magpie.
Men måske findes der forskellige slags magpier?

Magpie fra Darwin

Magpie fra Darwin


Som måske også er en magpie

Som måske også er en magpie


******************************
And now birds. I have not seen as many as a expected, especially not parots.
Of course we have seen some white cockatoos, but they are eighter in a cage or flying to high.
1.But for the first time I have seen a black cockatoo in the wild.
2.And this one is funny, we laughted when we saw it. We have seen it several places in Australia by now and it’s a masked lapwing.
3.This one was fun as well but I don’t know what kind it is. We saw it in Darwin waterfront.
4.This is a beautiful pigeon, white with a little bit of black.
5.And this, I think it’s a magpie. But I have seen another bird I also think is a magpie. Maybe there are several kinds of them??

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Dyr, Rejse og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Så er der fugle

  1. reslevelpo siger:

    Hej Linda!

    Denne blog må vist være noget for fætter Jan.

    Fortsat god tur.
    Leif

  2. Mitzie Mee siger:

    Hvor er de flotte (og store). Synes den der maskevibe ser rigtig fascinerende ud. Man skulle næsten tro, at dens gule “maske” var limet på:)

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

