Brisbane – Lone Pine Koala santuary

Jeg ville gerne ud og klappe koalas og kænguruer, men John ville ikke med. Så jeg tog alene afsted.
Lone pine koala santuary er en zoologisk have der ligger i udkanten af Brisbane.
Deres hoved focus er koalaer.
P1140491
I Queensland er det endnu ikke forbudt at lade turister holde en koala og det lever de højt på og det var da også min plan at jeg ville holde en koala.
Men da jeg så hvordan det foregik og hvad det kostede så ombestemte jeg mig.
De gør selvfølgelig deres bedste for at dyrene ikke skal lide overlast. En koala må kun stå model ½ time hver dag og hver 3.dje dag har de helt fri. (læst på deres hjemmeside)
Det var nok mere horderne af mennesker og sekunderne man måtte holde koalaen som afskrækkede mig.
P1140546
Nej, i stedet for købte jeg noget kænguru foder og så smuttede jeg ind til kænguruerne.
De var også rigtig søde.
Kænguruerne har et kæmpe stort græsareal som de hopper rundt på sammen med nogle emuer.
P1140523
Men kænguruer er mere natdyr så normalt ville der ikke være så meget gang i dem nu midt på dagen.
Men de har tilpasset sig livet i et zoo og ved at menneskene der kommer på besøg har mad med til dem.
Så de vil gerne klappes og fodres.
De er så søde og så blide når de spiser af hånden på en.
Det hyggede jeg mig med og fik nogle andre til at tage billeder af mig.
Kænguruerne har også at afskærmet skyggefuldt sted, hvor vi ikke måtte gå ind. Der kunne de lige hoppe ind når de ville have fred og ro.
P1140518
Jeg så også nogle kænguru mødre, hvor deres unger kiggede ud af pungen.
Desværre så jeg dem ikke hoppe ind eller ud.
P1140494
Der sker forskellige ting i løbet af dagen.
Fodring af Pladypusser og Tasmanske djævle. Det var sjovt at se.
Pladypusserne var dog rigtig svære at fotografere, da de svømmer rundt hele tiden.
Men de Tasmanske djævle fik jeg taget nogle billeder af.
Og så så jeg et rovfugle show. Ikke det bedste jeg har set, men jeg fik set nogle flotte fugle.
P1140525
Og jo jeg fik også klappet en koala.
2 gange om dagen har de en koala presentation og efter foredraget så bliver der vist frem en koala som man kan få lov at lige klappe.
Der fik jeg lige arrangeret med dem bagved mig at de tog nogle billeder af mig og koalaen.
P1140554
Højdepunktet var nok fodring af de vilde lorikeets.
Det er en lille papegøje i smukke farver.
De laver noget specialmad til dem som de elsker, det bliver hældt op i nogle tallerkener på pinde.
Når fuglene så kommer og sætter sig på dem og begynder at spise så er det bare at tage en tallerkenpind.
P1140630
Det var rigtig sjovt og vi havde fugle alle vegne. På et tidspunkt havde jeg 2 oppe på hovedet.
Og en som fulstændig molestrerede min frisure.🙂 som om jeg havde en i forvejen😉
P1140636
P1140640
Hvis man ikke er i bil, er der 2 lokal busser fra Brisbane der kører lige til dørren.
Det er bus 445 og 430. (Spørg på turist informationen efter køreplaner og hvor de kører fra)
Det koster 6.70$ hver vej.
Det koster 36$ at komme ind.
Koalafotograferingen koster mellem 18-22$. (18$-et billed, 20$-billed +postkort, 22$-billed+postkort+kalender, tror jeg at det var)
Der er også en 3.dje måde at komme derhen, men den er ganske dyr. Der går en koalacruise inde fra Brisbane, det tager ca 1 time, man har kun 2,5 time i parken før båden går tilbage igen.
P1140574
*************************
I would like to pet a koala and a kangaroo, so I decided to go and visit the Lone pine koala santuary. John didn’t want to join me so I went by myself. The koala santuary is a zoo in the outskirts of Brisbane. In Queensland you can still hold a koala and that is big business here at the santuary.
When I saw how it was done and the price I decided not to. Well I think they do there best not to harm the koalas. I read on their webpage that each koala is not used for more than ½hour a day and every 3. day they rest.
Instead I bought some kangaroo food and went there. The kangaroos has a big field where they live together with some emus.
In one corner they also have a place to relax without disturbance from us. But they like to be fed and they are so gentle when they are eating from your hand. I also saw the pladypus get fed and the tasman devil. And I saw a show with birds of prey.
And well I didn’t get to hold a koala but I did pet one. Twice a day they hold a small speech about koalas and afterwards you can come and pet them.
The last thing a did was feeding the wild lorikeets. That was great fun. I had small lorikeets allover.
If you don’t have a car, there is 2 publicbusses going there. 445 and 430. You can get timetables at the tourist information.
It cost 6.70$ each way.
It cost 36 $ to get in.
koala photos is between 18-22$ (18-only photo, 20-photo and postcard, 22-photo, postcard and kalender, I think it was)

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Dyr, Rejse og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

