New Zealand – Vejskilte

Jeg kan jo godt lide at fotografere fugle, men der er en anden ting jeg også synes er sjovt at fotografere, i sær er det sjovt i Australien.
Det er vejskilte.😮
Men her i NZ har jeg faktisk også set nogle som var værd at tage med.

På vores tur sammen med Ole og Karen op til Arthur’s Pass der så vi 2 skilte som var værdige til min samling.
Den første er et skilt med en Kiwi.
P1130934
Desværre så jeg ikke en kiwi i levende live.
Jeg så dog nogle der var udstoppede inde på museet i Dunedin.
Kiwien er for det 1. sky 2. ganske sjælden, 3. et natdyr.
Men den findes faktisk ikke kun ude på Steward island som jeg en overgang troede.
Men på Steward island findes der en slags som ikke kun er natfugle, men som også løber rundt om dagen.
På NZ findes der rigtig mange fugle som ikke kan flyve og der har fundets endnu flere. Men de fleste er desværre uddøde.
P1130937
En af dem er Moa.
Det var en kæmpe stor fugl.
Den er som sagt uddød men det forhindrer da ikke at man sætter et vejskilt op.😉
De havde da også lavet en figur af moan.😀
Inde på museet i Dunedin læste vi en hel del om moa fuglene.
P1130938
**********************************
Another thing I like to take photos of is traficsigns. They have some great ones in Australia but here in NZ they are not as bad eigther.
On our trip together with Ole and Karen we saw 2 signs. The first one was a Kiwi sign. I didn’t saw a real one though.
And the second was a Moa sign.
The Moa is a gigantic bird that lived in NZ. But it’s extinct. But here was a sign anyway and they had also put up a Moa.
We learned about the moa in the museum in Dunedin.

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Dyr, Rejse og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

