Sydney – Cockatoos i botanisk have

En dag vi var ude og gå i botanisk have så vi et par der sad på en bænk og ved siden af sig på bænken sad der 3 Cockatoos.
Nøj… det ville jeg også.
Jeg var ved at udtænke en plan og var næsten klar til at gøre noget man ikke må.
Det man ikke må er at fodre dem, men jeg havde planer om at tage müsli med som jeg ville lokke dem med.
Men så langt kom jeg aldrig.
Det viste sig nemlig at det overhoved ikke var nødvendigt.

En anden dag kom vi nemlig også gående og da så vi at der var en græsplæne hvor der var en del papegøjer, de gik og spiste et eller andet. Der var også nogle oppe på en bænk.
Jeg gik hen og spurgte lige så pænt om jeg måtte sætte mig hos dem og det måtte jeg gerne. 🙂
P1150548
Vi havde en meget god ensidig samtale, hvor jeg talte og papegøjerne lyttede meget interesserede.
Og så kom de tættere og tættere på. De nappede lidt i min t-shirt og hår elastik og mine ører. Faktisk kom den ene til at bide så hårdt at jeg havde ondt i øret flere timer efter.
Men hvad gør man ikke for selskabets skyld. 🙂
P1150557
Efter lang tid så fløj de dog sin vej. Alle vennerne på jorden var også fløjet.
Jeg kiggede lidt på jorden og så at der lå nogle frugter som var faldet ned fra et træ.
Jeg tænker lidt at det var de frugter de havde spist, så jeg samlede nogle af dem op og så tog jeg dem med, hvis nu vi skulle støde på nogle flere cockatoos.
P1150563
Det gjorde vi, men det viste jeg at det faktisk mere var ibiserne der var interesseret i de der frugter.
Papegøjerne ville derimod gerne have vores opmærksomhed.
Så meget snart havde jeg en papegøje både på armen og en på hovedet.
Når den jeg havde på hovedet syntes at den ikke fik opmærksomhed nok bed den mig i panden. 🙂
Det var rigtig sjovt.
P1150573
Der kom også en op og satte sig på Johns skulder.
Det var altså rigtig sjovt.
Rigtig mange stoppede og tog billeder af os.
P1150606
John filmede mig…

Og jeg filmede John…

*****************************
One day we walked in the botanical garden we saw a couple sitting on a bench with 3 cockatoos.
I wanted to try that as well. I was almost ready to bribe them with müsli. But I never did because it was not necesery.
Another day we were there we saw some cockatoos on the ground eating and others was on a bench. I went over to them and asked if I could join them. And they didn’t mind. We started talking: I talked they listened and came closer. So close they started biting my t-shirt, hair ribbon and my ear. After a while they flew and I looked at the ground to see what they had been eating. I found some fruits that had fallen from a tree and thought they were eating them. I toke some of them with me incase we met some more cockatoos and we did.
but it turned out it was more the Ibis that was interested in the fruits.
But soon I had a cockatoo on my arm and one on my head.
John had one on his shoulder.
P1150579
P1150584

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Dyr, Rejse og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

