Sydney – Manly

I dag var vores plan at tage færgen over til Manly og derfra gå en vandretur på ca. 10 km til Spitbroen.
Det er en super flot tur som vi også gik for 8 år siden og vi ville gerne gense den.
Vi tog færgen fra Circular quay over til Manly.
Men før vi startede på turen ville vi lige en tur ned til stranden.
Manly beach er nemlig en rigtig flot strand med masser af liv.
Og vejen ned til stranden fra havnen er gågader, så der er masser af liv, butikker, cafeer og restauranter.
Da vi kom derned opdagede vi at i denne weekend var der beach volley Turnering.
Vi satte os godt til rette på en tribune og kiggede et stykke tid.
Det var faktisk lidt sjovt da dem der spillede faktisk var meget gode og havde nogle lange dueller.
Da vi gik videre begyndte det at regne, så vi besluttede os for at gå på cafe.
Vi fandt en cafe med nogle gode lænestole og så ville vi vente regnen ud.
Det tog sin tid, men så var det også med både lyn og torden.
Da regnen stoppede syntes vi at nu lod det til at det ville klare op. Vi nåede dog ikke meget længere end ned til havnen igen, hvor vores vandretur starter, før det begyndte at høvle ned igen.
Vi fandt en kiosk, som også havde cafeborde i tørvejr.
Her købte vi en is, men denne gang lod det ikke til at regnen ville stoppe så vi besluttede os for at tage færgen hjem igen.

Ombord på færgen, klarede det langt om længe op, så vi besluttede os for at vi ville gå turen alligevel.
Men den modsatte vej.
Så inde i Circular quay tog vi toget til Wynyard, hvor der gik en bus ud til Spitbroen. (bl.a bus 180)
Hvis man kommer den vej fra så er det en god ide at stå af ved busstoppet lige før broen og derefter gå over broen.
Der er toiletter og vand, før man begiver sig ud på nogle meget varme 10 km.

******************************************
Today, our plan is to walk Manly scenic walk from Manly to Spitbridge. So we toke the ferry to Manly from Circular quay. But before the walk we went down to the beach, which is one of the best and beautiful beaches in Sydney. From the ferry there are pedestrian streets down to the beach, with shops, cafes and restaurants.
This weekend there is a beach wolley competision, we watched it for a while. When we left it started raining so we found a cafe. It rained hard with lightning and thunder. Afterwards we thought that now we could start our walk, but no. It started to rain again. So we gave up and toke the ferry back to Circular quay. But back in Sydney it had stopped raining so we decided to walk again. But this time the opposite direction.
So from circular quay we toke the train to Vinyard and from there a bus to Spitbridge. (among many bus 180)
You get of the bus just before the bridge and walk over it. At the busstop there is also toilets and water, which can be good before going out on 10 very hot km.

Dette indlæg blev udgivet i Australien og New Zealand, Rejse og tagget , . Bogmærk permalinket.