Rejseplan – Argentina

I 2013 var mig og John i Argentina og Uruguay.
Vi var afsted i 5 uger, med 4 uger i Argentina og 1 uge i Uruguay.

Vi fløj med Iberia, via Madrid til Buenos Aires (BA)
Nu er det så mange år siden vi rejste, så jeg kan ikke helt huske hvorfor vi lige valgte denne rute.
Men med stor sandsynlighed har det været den billigste vi fandt.
Ruten passede nemlig ikke sammen tidsmæssigt.
Vi havde en hel nat i Madrid og havde vi ikke kendt nogen der, vi kunne besøge havde det ikke været en særlig rar tur.

Jeg husker Iberia som det værste lang distance flyselskab jeg nogensinde har været med.
Og vil med glæde holde mig fra dem en anden gang.

Immigrationen var en meget langsomlig affære. Vi stod vel i kø i nærheden af 3 timer.
Vi ankom sent om aftenen, så vi havde bedt hotellet om at booke transport som kom og hentede os.
Jeg ved desværre ikke noget om offentlig transport til og fra lufthavnen.
På vejen tilbage bookede vi også en bil gennem hotellet.
Det er helt klart det nemmeste og også en billig løsning.
Jeg har desværre ikke noteret hvor dyrt det var.
DSCF6690
Vi havde booket et hotel i bydelen San Telmo, den bydel hvor man siger at BA blev født.
Vi bliver i BA ca. 4 dage og i disse første dage, ser vi bl.a. Camenito
Herefter tager vi til Uruguay, som I kan læse om her.
Vi rejser med et firma der hedder Buquebus.

En uge senere er vi tilbage i Argentina.
Vi har lige en enkelt overnatning i BA før vi hopper på en bus til Cordoba.

Den absolut nemmeste måde at komme rundt i Argentina på er med bus.
Selvom busserne tager meget længere tid end med fly.
Men da jeg søgte var der ikke rigtig nogen billige indenrigsfly, de forskellige steder jeg søgte til og bare tanken om at finde ud af hvordan man skulle komme til og fra lufthavnen i de forskellige byer gav mig altså grå hår. 
Nå, så valget faldt på bus og Argentinas lang distance busnet er stort, meget stort og relativt billigt.
Bus stationen i BA ligger lige udenfor centrum, ved siden af togstationen.
Der er adskillige firmaer der kører de samme ruter, så det er bare at gå på jagt efter den billigste, hvis det er det man vil.
Men jeg fandt dog ud af at prisforskellen ikke var særlig stor.
Jeg går ud fra at personerne som arbejder i billetlugerne borde kunne tale engelsk, men lige så hurtigt at de fandt ud af at jeg talte spansk så slog de om og så måtte jeg oversætte til dansk for John.
P1000340
Cordoba er en rigtig fin by, som var et rigtig spændende bekendtskab.
Cordoba har en spændende historie, som hovedstad og med Sydamerikas 4. ældste universitet.
Vi besøgte nabo byen Alta Gracia, hvor Che Guevaras barndomshjem er, som nu er museum.
Museet har jeg desværre ikke skrevet om, da det hele tiden var meningen jeg ville stjæle det John havde skrevet om stedet. Men jeg fik det aldrig gjort.
Vi besøgte også nabo byen Villa Carlos Paz og havde nogle skønne aftner i Cordoba med lysshow og tango i gaden.

Vi tog nu bussen til Rosario.
Rosario er ikke ligefrem en turistby, men det er her Che Guevara blev født.
Så vi ville give det en chance.
Her var det varmt, rigtig varmt.
Vi oplevede den som nærmest død i løbet af dagen, men så vågnede den til dåd om aftnerne, nede ved floden og tango på gaderne.
P1000549
Efter en enkelt overnatning i BA igen tog vi bussen ned til Mar del Plata.
Mar del plata er Argentinas turisthelved, hvor ordet crowded takes you to the next level. 
Men der er heldigvis gode muligheder for at slippe for det værste.
Der er strande som ikke er nær så fyldte og rig mulighed for at tage på ture.
Vi tog på tur til Sierra de los padres og til Miramar og det var i Miramar vi for første gang så kolibrier.

Lad mig sige det med det samme: Jeg er ikke nogen foodie 
Men det næste stykke handler alligevel om mad, da John er vegetar.
Argentina er kendt for sine store gode bøffer, jeg går ikke udenom dem, men det gør John af gode grunde 
Jeg har skrevet lidt om at være vegetar i Argentina
Og lidt om at være vegetar i Buenos Aires.
Og vores besøg i frokost restauranten ved Danmarks ambassade for I også lige.

Dette indlæg blev udgivet i Argentina, Rejse og tagget , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Rejseplan – Argentina

  1. OnTripDK siger:

    WOW Argentina, en af de destinationer som jeg rigtig gerne vil besøge. Heldige dig:-) Godt nu ved jeg at jeg kan finde inspiration herinde på din blog🙂

    /Annette

    • Linda siger:

      Ja, Argentina var en oplevelse.
      Jeg er dog ked af at vi ikke havde mulighed for at besøge Iguazu vandfaldene.
      Vi blev lidt overraskede over hvor stort Argentina egentlig er, så vi skulle nok have planlagt turen noget bedre. Fordi med 4 uger i Argentina borde der ha´været tid til det.
      Men når vi stod midt i det så føltes det lidt uoverskueligt at tage helt derop.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

