Rejseplan – Tyskland

Jeg har været i Tyskland mange gange, men medens jeg har skrevet blog har jeg været der 5 gange.

2010
Vi havde en overnatning i Cottbus.
Vi er på vej i egen bil mod Krakow.
Cottbus er en overraskende hyggelig by.
Efterfølgende har jeg fundet ud af at der har været en KZ lejr her. Det var bl.a hertil pigerne fra Hvidstens gruppen blev fragtet hen.

2011
Jeg var i Berlin i en lille uge.
Mig og pigerne mødtes her.
Vi boede hos Lucy, hun boede i bydelen Pankow, som ligger i det gamle Øst Berlin.
Det var nogle dejlige dage, hvor vi udover at snakke en masse også fik set en masse ting.
I sær Astrid og mig som ankom nogle dage før.
Mig og Astrid besøgte Pergamon museet, som virkelig er et museum i verdensklasse.
Vi var også på tur med Berlin unterwelten, det var rigtig spændende og kan absolut anbefales.
Jeg var også af sted og så Berlinmuren ved Bernauerstrasse.
Og selvfølgelig var vi inde i centrum og andre bydele og kiggede en lille smule.
Når man sådan farter rundt med det offentlige så er det godt at vide lidt om deres forskellige billet typer.

2013
Denne gang skal jeg til München.
Jeg skal igen mødes med pigerne.
Lucy har sin første fernisering af hendes billeder og vi er alle sammen inviteret med.🙂
Det er sjovt at være med til og München er en rigtig flot by.
Inde på universitetet er der en udstilling om modstandsgruppen Weisse rose.
Den er dog kun åbent mandag til fredag.
München har også andre mindeværdige steder fra WW2, som vi så nogle stykker af.
Er man i München skal man selvfølgelig have øl, jo det skal man da🙂

2015
Harzen
Vi rejste med Skanrejser til Harzen.
Det er første gang vi har prøvet en busrejse.
Og jeg synes det var rigtig fint og sjovt.
Vi vil gerne på en sådan tur igen.
Vi boede i den rigtig hyggelige by Hahnenklee.
En af dagene tog vi ind til Harzens hovedby Goslar, som virkelig er seværdig.
Og den anden dag gik vi på kærlighedsstien og fik tilmed et diplom for det. 

Berlin
I efteråret tog vi en lille tur til Berlin.
Desværre har jeg ikke skrevet særlig mange indlæg fra denne tur.
Vi så og oplevede ellers rigtig meget.
Men den bombede kirke nåede jeg at skrive om og Tiergarten boede vi ikke så langt fra, så der var vi nogle gange.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Tyskland og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

