Om at flytte midlertidig til Sverige-Sproget

Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg er født og opvokset her i Sverige.
Så svensk har altid været mit første sprog. Jeg kan jo ikke ligefrem sige modersmål, da begge mine forældre er danske.
Så jeg nøjes med at sige at det er mit første sprog.
Det sprog som jeg taler uden accent, dog med dialekt. 😉
Men da jeg efterhånden har boet 20 år i Danmark, så er dansk blevet det sprog jeg bruger mest.

Nu skal jeg så til at snakke svensk på næsten fuldtid igen.
Og det kan jeg mærke går ud over når jeg skriver på dansk.
Heldigvis så fanger stavekontrollen en del, men en del fejl er der nok alligevel.
Så det næste halvårstid  bliver I nødt til at bære over med mit danske, det skal nok blive bedre igen.
*****************
It’s no secret I’m born here in Sweden, so swidish is my first language.
But as I have lived in Denmark for more than 20 years danish is the language I use most.
Now I have started to speak a lot of swedish again and I find that I make a lot of mistakes in my written danish.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

