Oktober måneds kreating

Jeg vil love for at jeg har været kreativ her i oktober måned.
Og det er der mange grunde til at jeg har været.🙂

Det var jo en af fiduserne ved at tage ½ år fri fra arbejde, at jeg kunne være lige så kreativ jeg havde lyst til og bruge al den tid på det som jeg havde lyst til.

Vejret, ja hvad skal jeg sige.
September startede jo ud rigtig flot. Der fik jeg ikke lavet så meget.
Men oktober har godt nok ikke været særlig god.
Men så har jeg jo haft virkelig god tid til at være kreativ.

Jeg har også meldt mig til et Julemarket her i Stenestad.
Den 12-13 november er der julemarked i hele byen og jeg skal have en lille bod.
Det skal jeg jo lave nogle ting til.
Så nogle ting masseproducerer jeg og andre ting prøver jeg at lave noget nyt.
Noget som jeg aldrig har lavet før.
p1170475
Her i oktober har jeg bl.a. lavet den lille snemand.
Men udover snemanden har jeg også lavet en bunke nisser og julehjerter.
p1170459
For at vise noget af det nye jeg har lavet.
Jeg har lavet en hel bunke af disse stjerner og håber på at jeg når at få lavet endnu flere.
Det er ikke en jeg har fundet på, men jeg har været i kontakt med ophavskvinden og jeg må gerne lave en vejledning til dem. Så i løbet af nærmeste fremtid vil jeg lægge en vejledning ind.
p1170458
Jeg har også lavet disse søde skåle.
De er virkelig robuste og jeg håber jeg har tid til at lave nogle flere før markedet.
Dem kan I finde en opskrift på, på Annes hjemmeside.

Jeg er også blevet færdig med nogle tepose tasker.
Alle sammen er tasker som jeg har startet på for længe siden.
Så det er ikke noget med at jeg lige pludselig har fået lavet adskillige tasker, bare fordi jeg skal stå på et marked.
Men markedet er med til at de nu bliver færdige og ikke længere ligger og samler støv.
p1170461
Den lille pung er lavet af rester som er blevet tilovers fra andre projekter igennem alle de år jeg har flettet.
Så enten har jeg ikke flettet så meget eller så har jeg altid beregnet mine lapper godt nok🙂
Men pungen blev i hvert fald ikke større.
p1170466
Tasken af Pickwicks Earl grey (den grå)den startede jeg på i foråret.
p1170468
Tasken af efterårs blade startede jeg på sidste år.
Jeg tænkte at det skulle være en lille pung.
Men da jeg for et stykke tid siden tog den frem igen besluttede jeg mig for at lave den om til en taske i stedet for.
Heldigvis har jeg taget alle mine preparerede og tørrede blade med til Sverige.
Nogle af de tørrede blade er 2 år gamle og andre er fra sidste efterår, men jeg kan konstatere at de er lige fine stadigvæk.
p1170473
Nogle af mine tasker af dåseclips er også blevet færdige.
Den lyserøde taske startede jeg på for snart mange år siden.
Men nu ville jeg have den færdig.🙂
p1170450
Og det samme gælder denne grønne.
Den startede jeg også på for mange år siden, men nu vil jeg have den færdig.
Jeg havde set et billed inde på FB, men hende der havde lavet den taske ville ikke dele opskriften.
Så måtte jeg jo selv igang med at finde på noget.
Og jeg synes da at tasken er blevet helt fin.
Den er dog ikke helt færdig, jeg mangler en måde at lukke den på, men det kommer en af de nærmeste dage.
p1170476
En anden ny ting jeg har prøvet kræfter med er disse flettede lysestager.
De var rigtig sjove at lave.
De var lidt besværlige at sy sammen, men absolut besværet værd.
De var faktisk ganske hurtige at lave, så i november før markedet er jeg ganske sikker på at jeg kan nå at flette flere.
Opskriften på fyrfads lysestagen kan du finde her.

****************************
This is all the things I have made in september. The weather haven’t been very good, which have given me plenty of time to do some craftwork. I’m also making things for the christmas marked that I’m going to participate in.
Some of the things are things I started long ago, but haven’t finished until now (all bags) and some other things are totally new things I have tried (the stars and holder for candlelight).

Dette indlæg blev udgivet i Flette, Genbrug, Håndarbejde, Hækling, Kreativ og tagget , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til Oktober måneds kreating

  1. Hold da helt op Linda, du har haft travlt. Men du har jo også masser af tid nu hvor der ikke er noget der hedder arbejde, og vejret måske ikke helt er til at gå lange ture.🙂
    Det er nogle vildt søde ting du har lavet, det må jeg nok sige. Nogle af dem kender jeg jo selv, men der er også nye imellem, bla. Anders And lysestagen, den er godt nok flot. Må se om jeg selv kan nå at få lavet sådan nogle🙂 Skal jo også snart på marked.
    Det blir spændende når du skal afsted på marked, om folk i Sverige er lige så vilde med genbrugs-temaet som vi er i Danmark. Det håber jeg virkelig for dig – og at du får solgt en masse af dine lækre genbrugs-varer.

    • Linda siger:

      Hej Henriette
      Tak for din kommentar. Jo jeg har nået en hel masse ting og alt jeg havde planlagt blev klart til markedet.
      markedet gik godt, men selvfølgelig synes man jo altid at det kunne have gået bedre.🙂
      Lysestagerne var faktisk rigtig sjove at lave.
      Det eneste nedtur med dem var at IKEA er holdt op at sælge de runde meget enkle glas lysestager. Men heldigvis fandt jeg nogle firkantede nogle som passede rigtig godt. Måske også bedre end de runde som jeg først havde forestillet mig.

  2. OnTripDK siger:

    Hold da hvor har du været aktiv, Linda. Sikke nogle fine ting du har fået lavet, du er vel nok kreativ. God gået og det er da smukt.
    /Annette

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

