Söderåsen – et stenbrud og en lille badesø

Her i Benidorm styrt regner det i lårtykke stråler.
Men i det mindste fryser vi ikke 🙂
Men jeg tænkte at så vil jeg da få skrevet lidt om sverige. 🙂

For længe siden fortalte Tonny om et sted på Søderåsen, hvor han og Linda engang imellem tog hen og badede.
Det var i et gammelt stenbrud.
Det er ikke et sted jeg kendte og det kunne jeg jo ikke have siddende på mig at min lille bror kender et sted som jeg ikke kender.
p1170746
Så vi måtte finde det.
Jeg fik en vejbeskrivelse af Tonny, men alligevel så var vi 3 forsøg om at finde stedet. 🙂
Sådan går det når man tror man hører efter men så alligevel har en helt anden ide inde i hovedet. 🙂
p1170748
Men 3. gang er lykkens gang og vi fandt hen til stenbrudet.
Vi kørte fra Stenestad mod Bjuv og lige før man begynder at køre ned fra åsen er der nogle sideveje ind til højre.
Lige ved netop denne sidevej har vi rent faktisk ofte set biler parkeret.
Men vi har altid tænkt at det nok var jægere eller svampeplukkere.

Vi fulgte vejen lige ud og drejede til venstre ved nummer 2 sidevej.
p1170751
Det var en rigtig hyggelig lille bjergsø vi kom frem til.
Der var en lille strand, hvor det var nemt at komme ned i vandet.
Og ellers var det bare rigtig flot rundt om i hele området.
p1170757
******************************
Tonny my brother has told me about a place he and Linda sometimes goes for a swim.
It’s not a place that I know so I wanted to visit it myself.
It’s an old quary that has turned into a pond.
It’s a very beautiful place that even has a small beach.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Sverige og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

