Ciutadella de Menorca

John er forkølet, så han har ikke så meget energi.
Jeg har ligget forkert når jeg sov, så jeg har ondt i min ene skulder.
Det blæser en hel, meget kold, Pelikan og i forvejen kommer varmegraderne ikke helt op over de 8.
For ikke at nævne at intet af dette havde vi regnet med, så vi har ikke nok varmt tøj med.

Så er det heldigt at det er Ciutadella vi er havnet i.
Jeg tænkte at jeg simpelthen vil vise jer denne super skønne by.
Som helt klart fortjener bedre vejr end hvad vi har lige nu.

***************
John has a cold, I have a sore shoulder, it’s cold, it’s windy and we don’t have warm clothes enough with us.
We are lucky it is in Ciutadella we are stuck.
I think I will show you some photos from here so you can see the beautiful town of Ciutadella de Menorca.

Ciutadella er ikke en særlig stor by, her bor ca. 30.000 indbyggere.
Hele den gamle bydel er næsten helt bilfri, mange af gaderne er simpelthen for smalle til trafik.
Vi nyder at gå rundt her.
Ciutadella is not very big, about 30.000 inhabitants. The oldpart is almost carfree. We really enjoy walking around here.
p1180533p1180540

Katedralen bor vi lige i nærheden af. Vi har været inde og kigget på den en gang, men jeg havde glemt mit kamera og der har simpelthen ikke været åbent siden.
We live close to the catedral, but it has only been open once and I had forgotten my camera.
p1180516

Ciutadella har en smuk naturhavn, men også en dejlig promenade langs med havet.
Ciutadella has a beautiful naturharbour but also a nice promenade by the sea.
p1180487p1180532

Plaza des Born, her finder i rådhuset med turistinformation, den store flotte bygning til højre.
På denne plads finder I også vores yndlings cafe, ved teateret.
Plaza des Born, here you find the cityhall and the touristinformation, building to the right. On this plaza you also find our favorite cafe, at the teater.
p1180517

Der er byfest i byen. De fejrer Sant Antoni. Jeg ved dog ikke hvad det går ud på.
Men en del af ringvejen er spærret af og så er der en masse boder. Vi har prøvet lidt og købte også en chokoladekage som vi tog med hjem.
there is a town festival, they are celebrating Sant Antonio. I don’t really know what it is. But there is this street market.
p1180511

Byen har nogle meget hyggelige torve, bland andet torvet med de tykke damer og Plaza de los palmeros og vores eget torv Plaza nova. Plaza nova har jeg ikke billed af, det regner hele tiden så jeg venter stadigvæk på muligheden.
The town has some very nice town squares, the one with the fat ladys, Plaza de los palmeros and our own Plaza Nova. The later I still don’t have a good photo.
p1180486p1180481

Jeg afslutter lige med nogle fasadebilleder.
I finish with some facade images.
p1180512
p1180535

Dette indlæg blev udgivet i Balearerne, Rejse, Spanien og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

