Ankomst Til Barcelona

Vi er ankommet til Barcelona.
Og vi er tilbage til denne udsigt. 🙂
Ikke dårligt 🙂

Til venstre er det havet man ser.

Til venstre er det havet man ser.


Vi bor nemlig hjemme hos Sayuri og hendes mand Jesús.

Vores bustur fra Peñiscola startede ellers en lille smule for spændende.
Hife er igen eneste busselskab som kører fra Peñiscola til Barcelona.
Men vi skal skifte bus uden nogen tid at give af.
Så vi regnede simpelthen med at alle busserne ventede på hinanden.

Vores bus fra Peniscola startede med at være 5 minutter forsinket da den kom.
I nabobyen, Benicarlo kunde buschaufføren ikke finde det rigtige busstopsted så der blev vi yderligere forsinket.
I den næste by, som faktisk ikke var der vi skulle skifte fik vi at vide at vores bus havde kørt for 20 minutter siden.
Men ud over det fik vi ikke nogen information.

Vi sad der bare og vidste ikke hvad vi skulle gøre. Hvergang jeg nærmede mig for at høre hvad der skete blev jeg sendt tilbage til mit sæde med et.
-Du skal bare tage det roligt.

Så kom vi til den by hvor vi oprindelig skulle have skiftet bus.
Den kørte han overhoved ikke ind i, han kørte bare forbi.
Til sidst så kom vi til en by meget længere ud på ruten, der stod vores bus og ventede på os.

Så i sidste ende, endte det hele godt.
Men jeg havde da godt kunne tænke mig nogen information.

I Barcelona fungerer alt som det plejer, med metro og bus, så lidt efter så ringede vi på hjemme hos Sayuri og kunne installere os.
Vi har købt et 10 turs kort til Metro og bus.
Hvilket helt klart er det som bedst kan betale sig.

Det er dejligt at være tilbage i BCN igen, jeg har altid godt kunnet lide denne by og efter at jeg boede her i et år 94/95 så banker mit hjerte da lidt ekstra for byen.
Men der er da kommet lidt grus i maskineriet, jeg har ikke byen “for mig selv mere”.
Der har selvfølgeligt altid været turister og der har altid været mange.
Men det jeg oplever nu er altså en smule overvældende.
Jeg er glad for at jeg har venner som bor her som vi kan bo hos og se andre ting end lige der hvor alle turisterne er.

******************
We have arrived in Barcelona after a bustrip that was a little bit to exiting. Again we are going with Hife as they are the only ones from Peniscola. We have to change bus with no spare time so we tought that all busses waited for eachother. Our bus arrived 5 minuttes late and in the next town the driver couldn’t find the busstop so there we was even more late. In the next village the driver was told that our bus drove 20 minutes ago. but He didn’t give me any information, everytime I tried to talk to him his only answerd was: take it easy.
We came to the town where we were suposed to change busses but he just passed it, he didn’t even drove in there. Much further ahead we came to another town with a busstation and there our bus was waiting for us.
So in the end everything turned out fine, it had just been nice with some information.
In BCN everything works as normal. At the metro station we bought a 10 trip card, which is the best option for travelling there. and soon after that we arrived at Sayuri and Jesus place with this beautiful view.
It’s nice to be back en BCN, since 94/95 when I lived here I has always concidered it my city. But now I think I have to share it with to many people. Ofcourse here has always been a lot of tourist. But what I expirience now is to much. I’m glad that we are living with Friends and can go to other places where the tourist aren’t.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til Ankomst Til Barcelona

  1. Ninna Pedersen siger:

    Det är nog det man kallar äventyr

  2. Vilken krånglig bussresa. Skönt att ni kom fram tillslut. Önskar att vi kunde vara i Barcelona just nu tillsammans med er på någon mysig tapasbar. Vädret här hemma håller på att knäcka mig:-(

  3. Pingback: Ankomst til Figueres | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

