Maj måneds kreativiteter

Ikke længe efter at jeg havde udgivet mit sidste indlæg var min Coronaferie slut.
Ja, det er ferie, jeg havde taget fri fra arbejde i 5 måneder, nu blev det i stedet lidt over 6 måneder pga coronaen.
Så lige pludselig havde jeg ikke så meget tid mere.
Men heldigvis gik jeg ikke i stå med at være kreativ.
Jeg har dog stadigvæk ikke fundet motivationen til at få skrevet det sidste på mine mange indlæg om vores rejser til Portugal og Spanien.
Men det skal nok komme.

Men kreativ det er jeg stadigvæk.
I maj måned nåede jeg at blive færdig med adskillige ting.
Jeg har forresten fundet nogle af mine UFOer som havde forputtet sig.

Men allerførst så blev jeg færdig med min nederdel med flæser.
Jeg er blevet rigtig tilfreds med den.
Den er dog mest hæklet i uldgarner så det er en nederdel der passer bedst til forår og efterår.
Den bliver nok noget varm at bruge om sommeren.
Flæserne er hæklet i mohair, alpaca og cotton wool.
Det der holder flæserne sammen er strikket i bomuld og cottonwool.

Som sagt så fandt jeg nogle af mine ufoer, men det var slet ikke nogen jeg havde på min Ufo liste her på bloggen.
Disse projekter var blevet til ufoer på et langt senere tidspunkt.
Den første er denne jakke som er strikket i retstrikning men i forskellige retninger.
Jeg har dog som I kan se ikke strikket det hele i retstrikning.
Det nederste som er strikket af strømpegarn, har jeg strikket i glatstrikning fordi at man ellers ikke ville kunne se de mønstre som garnet danner.
Men glatstrikningen rullede i enderne og forneden.
Så i enderne har jeg strikket et stykke i rib og forneden hæklet nogle flæser.
Da jeg fandt dette projekt frem, tænkte jeg at dette kan jeg sgu da ikke finde rede i.
Det var nemlig ikke kroppen og 2 ærmer.
Men 3 forskellige dele til kroppen som sad fast på det nederste stykke af strømpegarnet og ærmerne var 4 halve stykker som var strikket ud i et med de 3 forskellige dele.
Ærgerligt at jeg ikke har taget et billed af det, det så faktisk ganske spøjst ud.
Når jeg endelig havde fået det hele syet sammen opdagede jeg at ærmerne kun var 3/4.
Men efter et kig i opskriften kunne jeg se at det var meningen.
Her er det nemlig meningen at jakken skulle skifte retning igen.
Jeg samlede masker op på begge ærmer samtidig og strikkede dem med magic-loop.
Det lilla garn er mælkegarn fra Viking
Det multifarvede er strømpegarn fra Mayflower, det med Aloevera.

Næste Ufo er et sjal.
Ideen til sjalet fik jeg fra min veninde Lucy.
Hun havde fået et hjemmestrikket sjal som var rigtig smart.
Den var nemlig opdelt i 2 “vinger”.
Jeg manglede kun at strikke den ene “vinge”.
Men jeg syntes det var svært at gennemskue hvordan jeg lige precis havde strikket den første vinge.
Jeg besluttede mig for at bare strikke.
Fordi når musikken spiller og sjalet er snoet om halsen er der ingen der kan se at de 2 vinger ikke er ens.
Sjalet er strikket i Fiori mohair.

Ind imellem disse Ufoer er der også sneget sig et lille nyt projekt ind.
Jeg frøs nemlig om ørerne da jeg cyklede på arbejde.
Så jeg fandt en opskrift på et pandebånd som jeg lige fik hæklet og snoet sammen.
Jeg blev ganske tilfreds med det.
Den kunde godt have været lidt bredere og også hæklet i noget blødere garn. 🙂
Jeg nåede kun at bruge det en gang og så blev det lige pludselig godt vejr.
Men bare roligt det skal nok blive koldt igen.
Det må godt bare vente indtil efteråret. 😉
Pandebåndet er strikket i smart fra Sandnæs.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Maj måneds kreativiteter

  1. Pingback: Efterårets kreativiteter – 2020 | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.