Freja-Jakke med bort fra Vendel

Freja er navnet på den Cardigan/jakke med vikingesnoninger jeg er i gang med at strikke.
Men det er ikke den jeg har skrevet om tidligere.
Den er dog et led mod min egen bluse. Jeg ville se om jeg kunne finde ud af at følge et mønster med snoninger på.

Dette er det ene forstykke.
Jeg er faktisk allerede klar med både rygstykket og de 2 ærmer (op til ærmegabet) og skal nu begynde på det sidste forstykke.

Ideen til at lave selve snoningen i en anden farve var Johns.
Jeg var igang med at strikke mine evindelige prøver når John foreslog at jeg skulle prøve at skifte farve.
Først syntes jeg at det lød mega besværligt, men prøvede det alligevel og tja…
Resultatet det ser I her. Det ser da meget godt ud!! 😉

Til blusen bruger jeg “Cotton wool” fra Gepard og “Mini duet” fra Sandnes. (Hvid=cottonwool, lilla=Mini duet)
Og jeg strikker den på pind 3,5.
Garn “Mini duet” kan købes i Mariahønen
Opskriften finder man i bogen “Vikingemønstre i strik” af Elsebeth Lavold.
Elsebeth bruger et garn der er lidt tykkere, men så er jeg bare gået en halv størrelse op i pind og så passer strikkefastheden.
Selvfølgelig har jeg lavet lidt om på opskriften. Ellers er det jo ikke mig 😉
Jeg har sat ribben på, da jeg ikke kan fordrage når mine bluser “ruller”.
Og derfor har jeg også været nødt til at lave lidt om på maske antallet.
Og så er der noget rablende galt med ærmerne, men det vender jeg lige tilbage med, det skal jeg nemlig have Marias hjælp til at løse!!!!

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik, VikingBluse og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

