DIY- Hank af dåseclips

Jeg har masse produceret hanke til mine tasker i dag.
Hankene har jeg lavet af dåseclips.

Jeg havde endelig taget mig sammen til at få vasket den nyeste ladning clips som jeg havde erhvervet mig.
Jeg har nået at blive færdig med 3 sølv kæder og har gået i gang med nummer 4.

Men den tror jeg dog ikke at jeg har brug for lige nu, i stedet har jeg kastet mig over mine guld clips.
Dem har jeg nemlig også nok af til at lave en enkelt kæde.

Men så er det at jeg lige pludselig kommer i tanke om at jeg jo skulle lave en DIY.
So here goes:

Det du behøver er:
– Skævbider
– 2 nøgleringe
– En masse dåseclips

Du starter med at klippe alle clipsene til med skævbideren.
Den lille ”runde” dims som hæftede clipsen til dåsen skal klippes af og så skal den klippes til hvis der er nogle andre skarpe kanter.

Clipsen har en bred ende, den ende der sad fast i dåsen og som har den før omtalte ”runde” dims og en tynd ende, den ende du hiver op i når du åbner en dåse.
Nu skal du klippe alle dåseclipsene (undtaget 4) i den tynde ende.

Du begynder med at sætte 4 dåseclips ind i en nøglering i den brede ende.

Den anden ende er den du har klippet og nu tager du yderligere en clips som du med den brede ende fører gennem alle 4 clips der hvor de er klippet.

Så tager du en mere og fører på, på sammen måde.
Når du har 4 clips på, så er du færdig med det led og kan fortsætte med det næste.

Det gør du bare på samme måde, hele tiden skal den brede ende ind i de tynde ender.

Når hanken er så lang som du gerne vil have den sætter du de 4 clips på som du ikke har klippet.
Det er dem som du skal sætte fast i den sidste nøgle ring.

Man skal lige være opmærksom på at man vender de 2 yderste clips rigtig så de kommer med den pæne side udad.

Og så kommer vi til hvordan man sætter den fast på tasken.
Dette har jeg ikke nogle billeder af.
Den første taske jeg lavede, syede jeg det fast med kinesertråd. Men det var desværre ikke stærkt nok. Det holdt i ½ år.
Nu har jeg syet med fiskesnøre/nylonsnor og indtil videre har det holdt siden september. Så der er jo endnu ikke særlig længe.

Jeg hæfter tråden i indersiden af tasken og har fundet en knap med ganske store huller.
Knappen skal være på indersiden af tasken.
Så jeg syr tråden igennem knappen og finder et lille hul mellem ledene i tasken.
Nålen kommer ud på ydersiden og jeg slår tråden om en af nøgleringene.
Derefter ind gennem det samme lille hul i tasken og nu skal du ramme et af hullerne på knappen.
På denne måde syr du ind og ud indtil nøgleringen sidder godt fast.
Og så gør du det samme på den anden side.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Kreativ, Teposefoldning og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til DIY- Hank af dåseclips

  1. Ihhh hvor dejligt med en DIY. Den er der sikkert mange der nok skal få glæde af. Det er jo en genial måde at lave hanke på.

    Kan dog ikke forstå hvodan du lige vupti kan lave 3-4 hanke hehe. Jeg fik ondt i fingrene da jeg havde lavet 1/4 hank eller mindre. Synes det var hårdt for fingerspidserne, at sætte den klippede dåseclips over de foregående fire der allerede sidder sammen.

    Er der mon nogen tips til hvordan det ikke gør så ondt, i så fald, må du vise mig det en dag, fordi jeg opgav igen at lave sådan en hank, da det simpelthen ødelagde mine fingerspidser.

    Men ELSKER ideen. Så håber der findes en lettere måde end det jeg har gjort 🙂

    • lindasnetsted siger:

      Øv, hvor ærgerligt at du for ondt i dine fingre.
      Jeg synes ikke at jeg havde det problem, så måske har jeg fundet en teknik som ikke gør så ondt.
      Men det er lidt svært at forklare hvordan jeg gør. Jeg må nok bare vise dig det næste gang vi ses. Den 14. 🙂

  2. Mitzie Mee siger:

    Hvor er du bare kreativ! Hankene blev rigtig fine:)

  3. Pingback: Taske af dåseclips | Lindas-netsted

  4. Pingback: Motiv flet 2 | Lindas-netsted

  5. Sanne siger:

    nu spørger jeg måske lidt dumt 😉 – men hvorfor sætter du 4 ringe sammen hver gang? jeg skal have lavet en ‘borgmesterkæde’ til lidt fødselsdagssjov, kan man ikke bare nøjes med at sætte clipsene sammen 1 og 1 ??
    mvh
    SAnne

    • Linda siger:

      Hej Sanne!!
      Jeg sætter 4 sammen fordi at jeg skal bruge den som hank i en taske. Og der skal hanken jo bære på en del.
      Men til en borgmesterkæde er det helt klart nok at sætte clipsene sammen 1 og 1.
      Måske er det en god ide at sætte 2 og 2 på i borgmesterkæden. fordi så kan du få den med den pæne side udad på begge sider.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.