Anders And

Jeg har flettet en taske af Anders and blade.
Den var rigtig sjovt at flette.
Fordi Anders and jo er en meget farvestrålende tegneserie.
Og selvom papir stykkerne var skåret ud på skæremaskine, Tak Henriette!!!, et helt blad af gangen, så var det muligt at få sjove motiver frem.
P1150348

Desværre nåede jeg ikke at læse bladet først.
Men kunne jo heller ikke rigtig sætte mig og læse bladet, da jeg var hjemme hos Henriette.🙂
Men jeg kunne ikke lade være med at læse på stykkerne før jeg flettede, så denne taske har altså taget nogen tid at flette!!😀
DSCF6351

Jeg begyndte faktisk på tasken for længe siden. Tror faktisk at det var i sommers.
Fordi det er “min” variant af bred bund, som jeg har brugt til den.
Altså før jeg fandt ud af hvordan Helenes bund skal se ud på rigtig.
DSCF6345

Jeg havde faktisk planer om at jeg ville forsøge mig med at flette en flap til den.
Men det blev ikke til noget, men jeg overvejer at prøve at sætte en på nu efterfølgende.
Jeg håber ikke at det er for sent? At det stadigvæk kan lade sig gøre selv om den er syet sammen og både hank og lynlås er syet på.
DSCF6355

Infoboks:
Materiale: tapede Anders and blade
Mærke: Anders And tegneserie
Antal lapper: 607 stykker 9*62 + 49 til bunden
Bund: “Min variant” udgået af produktion😉
Lappernes størrelse: 5 * 11 cm
Taskens mål (b+h): ?? (Jeg glemte at tage mål)
Hank: dåseclips

Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Genbrug, Teposefoldning og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Anders And

  1. Utrolig flot Anders And taske. Umiddelbart tror jeg godt du kan sy flappen på efter lynlås og hank, er det ikke bare at sy zig-zag som når du syer ringene sammen, det burde man jo godt kunne. Men har du ikke givet den væk i gave?

  2. lindasnetsted siger:

    Det er nemlig også det jeg tænker. Så det skal jo helt klart komme an på en prøve.
    Nej jeg havde ikke givet den væk, jeg havde den dog med på Svanholms julemarked, men den blev ikke solgt der.

  3. Hanne siger:

    Hvordan har du lavet hanken? Umiddelbart ville jeg sige, at du må have klippet dem op, men er det rigtigt? Den er utrolig flot (også tasken). Er tasken flettet traditionelt eller candy wrap-style?

    • Linda siger:

      Jo, jeg har klippet clipsene op. Den taske jeg selv bruger har også denne hank og den har jeg brugt i 1 år nu og den holder!!!
      Jeg har lavet en vejledning til hvordan man laver disse hanke.
      https://lindasnetsted.wordpress.com/2012/11/09/diy-hank-af-daseclips/
      Hvis ovenstående ikke bliver til et link, så er vejledningen ganske nem at finde.
      Du skal bare trykke på fanen med DIY, så ligger der et link der.

      Jeg bliver dig svar skyldig på næste spørgsmål, jeg troede nemlig at candy wrap-style var den traditionelle!!!😉
      Jeg bruger kun en måde at flette på, men om det er den ene eller den anden, det ved jeg ikke.
      Jeg har lært at flette via Helenes blog
      http://genbrugblirguld.blogspot.dk/p/tasker.html
      Prøver lige et link igen, virker den ikke kan du også finde den på min DIY side.

  4. Jonna siger:

    Kan jeg blive medlem her i din side virkelig mange flotte sager

    • Linda siger:

      Medlem og medlem, det ved jeg ikke om du kan kalde det.
      Men du har mulighed for at følge mig.
      I højre side af bloggen lige under billedet af mig, kan du klikke på wordpresses follow knap. tror den er den sikreste.
      Så skulle du få en mail, hver gang jeg skriver noget.
      Den nedenunder, der gælder det samme. Men er ikke helt sikker på at mailsene faktisk bliver sendt ud.
      Lidt længere ned har du også mulighed for at følge mig på Bloglovin’
      Der for du også en mail når jeg har skrevet noget.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

