Hæklede gardiner

I sommeren 2009 gik jeg i gang med at hækle nogle gardiner, til min stue og mit køkken.

Jeg nåede at blive færdig med dem til stuen og jeg nåede at lave 2 ud af 3 til køkkenet. Men så kørte jeg død i hækleriet.
Men nu er jeg gået i gang igen:

Nu har jeg det med hver dag på arbejde og så sidder jeg og hækler i mine pauser. Så efterhånden er jeg jo nået et stykke også på denne.

Hmmmm… Nogen vil måske mene at gardinet burde være listet blandt mine ufoer, da jeg jo begyndte at hækle på det allerede i 2009.
Men jeg havde faktisk genstartet gardinet, før jeg begyndte med min ufo liste.
Så nu må det da tælle som et igang værende projekt!! 😉

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Hækling og tagget . Bogmærk permalinket.

6 svar til Hæklede gardiner

  1. Hvor er de bare skønne, og er vild med farve, er de sådan lidt petrol farvede eller er det kameraet der blot angiver den farve?

    Godt du hækler på arb. i dine pauser, så skal du nok nå det sidset gardin også. Så mangler du bare til soveværelset *Ej joke* Det er nok et alt for stort projekt at gå igang med også *Smiler* Især nu hvor du var gået død i det allerede.

    Ps. Tak for igår, det var rigtigt hyggeligt at ses igen. Og tak fordi du lærte mig påfugle mønstret, det glæder jeg mig til at strikke videre på.

  2. lindasnetsted siger:

    Tak Henriette!! og selv tak det var rigtig hyggeligt igår.
    Jeg håber du kan komme videre med påfugle mønstret, skal blive sjovt at se hvor langt du når på det, før vi ses igen!

    ang. farven, så skulle det være grønt, en lidt støvet grøn farve.
    Og nej… der skal ikke nogen af disse gardiner i soveværelset 🙂

  3. Pingback: Hæklede Køkkengardiner | Lindas-netsted

  4. kollagunn siger:

    Linda,flotte gardiner du har lavet.
    Men det store spðrgsmaal er……………….
    er det mulig at faa mönsteret til stue gardinene???
    I sommerhar jeg lavet gardiner til badeværelset og til indgangen hvor mönsterene blev til samtidig som jeg hæklede.
    Nu har jeg lyst til at hækle maaske 50 cm bred “blonde” paa mörkegardinene (hvide rullegardiner)
    tak for det og hils i hovedstaden.
    mvh
    Kolbrun Gunnarsdottir

    • lindasnetsted siger:

      Hej!!
      Jeg ville da egentlig rigtig gerne give dig opskriften, fordi den er ikke hemmelig!!
      Jeg har fået spørgsmålet før og lovede at gøre et forsøg. men det var en forstor mundfuld for mig at få det ned på papir. Det var simpelthen for svært. 😦

      Men du lyder til at være ganske ferm til at hækle, så jeg kan fortælle dig hvor jeg fik min inspiration fra og så tror jeg du godt kan finde ud af resten.

      DMC har nogle hæfter om hækling (Babylo)
      På denne står der et nummer: 11685-10 (jeg håber det er nummeret på bladet)
      Men ellers har forsiden et billed af et bord med en hvid dug og på dugen er der bl.a 2 små skåle med hvad der ligner farvede marshmellows, nogle blomster og 2 glas med noget drikkeligt i.
      Næsten i midten af bladet er der en opskrift på et sengetæppe og det er den midterste firkant jeg har brugt.
      Borden er identisk med opskriften, Jeg har kun 2 sommerfugle, en for oven og en forneden, da den ellers ville blive for bred.
      Jeg har også trukket sommerfuglene en lille smule sammen og gjort dem mere buttede, for at de skulle få plads.

      Jeg håber du kan finde hæftet!!!

      Linda

  5. Margrethe siger:

    Hej igen dem med sommerfugle kan du maile opskrift ved at sende et foto. På mobil evt. Vh. Margrethe

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.